YouTube na reklamním trhu rostl více, než se čekalo

Výsledky YouTube přispěly k dvoucifernému růstu mateřské firmy Alphabet, ukázala bilance za třetí kvartál letošního roku.

St 25. října 2023 06:30 2 min Sdílet

# TV

/media/24858/youtube_unsplash

Fullscreen Sdílet

/media/24858/youtube_unsplash

Fullscreen Sdílet

Největší online videoserver YouTube dosáhl ve třetím letošním čtvrtletí končícím 30. září  reklamních výnosů ve výši 7,95 miliardy USD, což představuje meziroční růst ve výši 12,5 %. Výsledky překonaly očekávání analytiků. Vyplývá to z oznámení mateřské společnosti Alphabet, které byly zveřejněny v úterý pozdě večer našeho času. 

YouTube tak potvrdil návrat k růstu na reklamním trhu poté, co v uplynulém roce jeho reklamní výnosy klesaly. 

Generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai poznamenal, že YouTube zaznamenal ve třetím čtvrtletí silný vývoj na reklamním trhu i na poli  předplatného. Finanční ředitelka společnosti Ruth Poratová dodala, že výdaje inzerentů se ve srovnání s minulým rokem stabilizovaly. Z pohledu vývoje celé firmy pak dodala, že výsledky firmy byly ve třetím kvartále taženy především růstem ve Vyhledávání, YouTube a dynamikou v cloudu.​

Společnost Alphabet vykázala za období končící 30. zářím 2023 celkové tržby ve výši 76,69 miliardy USD (nárůst o 11 %) a čistý příjem 19,69 miliardy USD (1,55 USD na akcii).

V lednu 2023 společnost oznámila propuštění přibližně 12 tisíc zaměstnanců.

-mav-

# reklama # video # YouTube # výnosy # Alphabet # tržby

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.