Autor textu MediaGuru
Východočeská galerie v Pardubicích se mění na Gočárovu galerii. Pod
novým názvem se přesídlí do ikonické budovy Automatických mlýnů.
Ikonická budova Winternitzových Automatických mlýnů, jejímž autorem je architekt Josef Gočár, bude již brzy sídlem Gočárovy galerie, dříve známé pod názvem Východočeská galerie v Pardubicích. Současně se změnou názvu i sídla přichází galerie s novou vizuální identitou od Matěje Hanauera a Jana Matouška, vítězů designérské soutěže organizace Czechdesign.
„Rozhodli jsme se galerii přejmenovat podle architekta jejího nového ikonického sídla, Josefa Gočára. Získali jsme k tomu i souhlas rodiny, kterou zastupuje pravnučka Marie Fiřtová. A na to navazuje i nové logo a celý vizuální styl,“ popisuje za zřizovatele náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek.
Klíčovým symbolem nové vizuální identity je zkratka GG, odkazující na historické označování pálených cihel a průmyslovou minulost budovy.„Východiskem pro vizuální styl se nám stala sama budova Automatických mlýnů. Z ní odvozujeme dílčí principy, historické i typologické odkazy a ve finále i specifickou atmosféru, která bude pro nově umístěnou galerii výrazným a nezaměnitelným znakem,“ popisuje Jan Matoušek.
Nová identita je postavena na výrazné typografii. Autoři pro ni zvolili dvě písma z české písmolijny Heavyweight, a to geometricky tvarované písmo Animo doplněné elegantním Cigars. Jako základní barvy zvolili ištařinu modrou, rezavě cihlovou, černou a k tomu dvě doplňkové, do tepla lomené šedé.
Dalším důležitým prvkem pro tvorbu vizuální identity je „G G Grid Generator“ — na míru vytvořený online nástroj pro tvorbu tištěných materiálů. „Základní grid vychází ze skladby a rozměrů cihel na fasádě Automatických mlýnů. Je možné volit jeho zmenšené či zvětšené varianty na základě definovaných měřítek a ty používat pro komponování materiálů. V jednotlivých materiálech tak vždy existuje vazba na samotnou budovu,“ doplňuje Matěj Hanauer.
Podobu Gočárovy galerie v budově národní kulturní památky vyprojektoval ateliér Transat v čele s architektem Petrem Všetečkou. Obnovou ale prochází celý rozsáhlý areál mlýnů s dalšími vlastníky. Nové využití bude mít také památkově chráněné silo podle projektu Martina Prokše a Marka Přikryla, které je v majetku Nadace Automatické mlýny. V zadní části areálu pak roste v režii města Pardubice novostavba centrálních polytechnických dílen s názvem Sféra a městské galerie GAMPA podle návrhu architekta Jana Šépky.
-stk-
# logo # vizuální identita # Czechdesign # Jan Matoušek # Východočeská galerie # Gočárova galerie # Automatické mlýny # Josef Gočár # Matěj Hanauer
Autor textu MediaGuru