Videa na vyžádání si platí čtvrtina domácností, nejvíce Netflix

Počet domácností, které si předplácejí nějakou službu videa na vyžádání (SVOD), se stále zvyšuje. Nejsilnější pozici má na českém trhu stále Netflix.

Čt 2. února 2023 07:30 2 min Sdílet

# TV

/media/16497/videostream_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/16497/videostream_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Na českém trhu roste počet domácností, které si předplácejí některou ze služeb placeného videa online na vyžádání (SVOD). Pole dat ze zaváděcího výzkumu ATO-Nielsen Admosphere, který má MediaGuru.cz k dispozici, využívá pravidelně nějakou placenou službu, která umožňuje sledování filmů a seriálů podle vlastního výběru, 25 % českých domácností. Data ukazují, že nejvíce odběratelů služeb placeného videa na vyžádání přibylo v domácnostech mezi lety 2020 a 2021 (z 5 % na 19 %). Také v loňském roce se počet platících domácností za SVOD postupně v každém kvartále roku zvyšoval.

Vezmeme-li v úvahu celkový počet domácností v Česku, který podle statistiky ČSÚ dosahuje 4,5 mil., představuje penetrace placeného videa v současnosti 1,12 mil. domácností. To při počítánem průměru 2,3 členů na domácnost znamená cca 2,6 mil. uživatelů. Do tohoto segmentu teď míří nové služby, které v únoru uvedou televizní skupina Prima s nabídkou Prima+ a nadnárodní SkyShowtime.

Typ zobrazení

Domácnosti využívající placenou videotéku (%)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2018 2
2019 3
2020 5
2021 19
2022 25

      Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Podle uvedeného výzkumu má zatím nejsilnější pozici na českém trhu Netflix, který si má předplácet téměř 20 % domácností. Následují HBO Max (7 %) a vyrovnanou pozici pak mají Voyo (5 %) a Disney+ (5 %). Posledně jmenovaný vstoupil na český trh v polovině loňského června.

      Také podle dat ČSÚ se počet uživatelů placeného videa na vyžádání loni zvyšoval a v souhrnu atakoval hranici 2 milionu uživatelů. Nejvíce služby placeného videa lákají věkové skupiny 25-34 let a 16-24 let.

      -mav-

      # výzkum # HBO Max # Netflix # Disney+ # domácnost # VOD # SVOD # Voyo # penetrace

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.