Autor textu MediaGuru
Customer Match neboli seznamy zákazníků pomohou data efektivně využít pro
aktivace, píše Petr Vaněk z agentury TRKKN.
Vlastní data o zákaznících jsou v dnešním digitálním světě jedním z nejcennějších assetů pro marketing. Jejich hodnota ale zásadně stoupá a klesá podle toho, jak efektivně tato data umíme v marketingu využít. Customer Match neboli seznamy zákazníků vám pomohou tato data efektivně využít pro vaše aktivace.
Použití vlastních seznamů zákazníků v reklamních systémech může výrazně zvýšit návratnost investic (ROI) a také zlepšit celkový zákaznický zážitek. Díky přesnějšímu cílení můžete dosáhnout vyšší relevantnosti vašeho sdělení.
Pomocí zákaznických segmentů se reklamní systémy dokážou efektivně učit a poznávat, kdo je váš skutečný zákazník. To má výrazně pozitivní vliv na efektivitu automatizovaných nabídek a cílení, které jsou součástí reklamních kampaní.
Celý proces začíná připravením vaší zákaznické databáze. Vy sami určíte, jaké segmenty zákazníků chcete využít a sami si tak definujete vaše segmenty dle potřeby. Například:
Typicky se jedná o databázi obsahující jméno, email, telefonní číslo, PSČ a název země zákazníka. Samozřejmě platí, že nahráváme pouze ty kontakty, od kterých máme souhlas s jejich využitím v rámci marketingových nabídek.
Následuje nahrání seznamu zákaznických kontaktů do platforem Google jako jsou Google Ads, Display & Video 360 či Google Analytics 4. Import lze provést několika způsoby, od ručního jednorázového nahrávání, až po automatizované pravidelné aktualizování přímo ze zdrojového souboru. Optimální volba vždy vyplývá z individuální potřeby.
Google následně tento nahraný seznam zákazníků porovná s vlastní databází uživatelů a identifikuje shodné uživatele. S těmi pak můžeme dále aktivně pracovat. Neshodující se kontakty, které byly nahrány obratem Google maže a dále s nimi nepracuje. Celý proces je šifrovaný a zabezpečený. Cílem je maximální ochrana dat a respektování soukromí uživatele.
Především k efektivnějšímu výkonu kampaní a lepší návratnosti investic do online marketingu.
Google umožňuje tyto segmenty zákazníků cílit, vylučovat, tvořit z nich segmenty podobných uživatelů a mimo přímé využití také pomáhají zpřesňovat automatizované algoritmy pro cílení a nabídky v daném reklamním účtu.
Zde je několik příkladů, jak konkrétně můžete využít tyto segmenty ve vašich aktivacích:
*Zdroj: Google Internal data, 2023 (CPD = conversions ÷ cost, conversion uplift = total conversions) **Google Data, Global, 10/27/2022 – 11/08/2022
# reklama # marketing # Google # digitál # segmentace # TRKKN # Customer Match
Autor textu MediaGuru