Autor textu MediaGuru
Do roku 2030 chce Unilever odstranit fosilní paliva v čisticích a pracích
prostředcích. Investuje do toho miliardu euro.
Společnost Unilever se hodlá zbavit fosilních paliv ve svých čisticích a pracích prostředcích. U značek Cif, Domestos, Savo, Coccolino, Surf nebo Seventh Generation je chce 100% nahradit do roku 2030. K tomu ji má posloužit investice ve výši jedné miliardy euro do projektu Čistá budoucnost, z něhož budou financovány globální výzkumy i inovace v oblasti cirkulární čisticí chemie. Zároveň vyzývá Unilever i další společnosti a podnikatele k následování nového přístupu zvaného Uhlíková duha, jenž se snaží dosáhnout obnovitelných a recyklovatelných zdrojů uhlíku z rostlin, vzduchu, moře a již vzniklého odpadu.
„Projekt Čistá budoucnost naplňuje naši vizi ještě více transformovat naše podnikání k udržitelnosti. Celé naše odvětví musí nalézt způsob, jak se obejít bez surovin původem z fosilních paliv. Musíme přestat získávat uhlík z podzemí, když je ho dostatek na zemi, jen se ho odtud musíme naučit lépe získávat,“ vysvětluje Peter ter Kulve, prezident Divize čisticích a pracích prostředků.
Globální projekt se propisuje i na českém trhu, kde je dostupné již několik inovací. „Z těch nejnovějších jde o transformaci portfolia značky Cif do obalů z recyklovaného plastu. Řada Cif Nature’s Recipe je uvedena ve 100% recyklovaných lahvích, ubrousky této řady jsou vyrobené z textilíe s 0% příměsí plastu. Dokonce naše ikonické krémy Cif si u nás můžete zakoupit v lahvích, jež jsou z 50 % tvořeny recyklovanými plasty. Co se týče pracích a avivážních prostředků, novinkou jsou ultrakoncentrované aviváže Coccolino Intense v lahvích ze 100% recyklovaného plastu. Úplnou novinku představují nové tablety do myčky značky Cif s certifikátem Ekolabel a 100% recyklovatelným obalem a 70% obsahem složek přírodního původu, navíc jsou vyráběny v závodě s nulovou uhlíkovou stopou,“ vyjmenovává Lukáš Svienty, leader Divize čisticích a pracích prostředků společnosti Unilever za Česko a Slovensko.
Investice ve výši jedné miliardy eur (26,5 mld. korun) budou směřovat na financování výzkumu v oblasti biotechnologií, využití CO2 a odpadu a nízkouhlíkové chemie. Rovněž budou použity na vývoj biologicky rozložitelných a vodu šetřících formulací produktů, snížení používání panenského, tedy nerecyklovaného plastu do roku 2025 na polovinu a na podporu rozvoje komunikace značek, díky nimž budou tyto technologie atraktivní pro spotřebitele.
-stk-
# Unilever # inovace # udržitelnost # Savo # obaly # fosilní paliva # produkty # prací prostředky # čisticí prostředky # Cif # Domestos # Coccolino
Autor textu MediaGuru