Televize v roce 2021 doručily více reklamních GRP

Televizní stanice doručily na televizním trhu v loňském roce o 3 % reklamních GRP více než v roce 2020.

Čt 20. ledna 2022 07:35 2 min Sdílet

# TV # Reklama

/media/14166/digitalni-obrazovky

Fullscreen Sdílet

/media/14166/digitalni-obrazovky

Fullscreen Sdílet

Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2021 na reklamním televizním trhu o 3 % GRP více než v roce 2020. Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group, nejvyšší meziroční nárůsty si loni připsaly Česká televize a Atmedia. Ukazují to data z monitoringu Nielsen Admopshere.

Investice do televizní reklamy loni navzdory pokračující pandemii rostly. Monitoring reklamních investic zachytil meziroční srovnatelný nárůst do televizní reklamy na úrovni 3-4 %. Od loňského léta se většina televizních stanic vypořádávala se zvýšenou poptávkou a s naplněností reklamního prostoru. 

Z pohledu jednotlivých stanic byly z pohledu doručených GRP nejsilnější stanice Nova, Prima, Nova Cinema, Prima Max, Prima Krimi, Prima Cool, Nova Fun a ČT1.

Typ zobrazení

Podíl obchodních sítí na doručených GRP v roce 2021

Fullscreen Sdílet

  Podíl
Media Club 53.86
Nova Group 34.33
ČT celkem 5.99
Atmedia 5.82

    Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, 1.1.-31.12. 2021, TV spoty a sponzoring, spočítáno pro nákupní CS uvedených subjektů, tj. ČT 15+, Media Club, Atmedia 15-69 a Nova Group 15-54

    Z pohledu sledovanosti vstupuje mezi dva nejsilnější komerční subjekty Česká televize. V jejím případě je totiž objem reklamy výrazně omezen zákonem, proto její podíl na doručených GRP je nízký.

    Media Club (stanice skupiny Prima, Barrandov, Óčko, některých tematických stanic a stanic Atmedia, které rovněž zastupuje) se stal nejsilnějším subjektem v celodenní i večerní sledovanosti v cílových skupinách 15+ i 15-69. Stanice skupiny Nova byly nejsilnější v kategorii 15-54 (platí pro celý den i prime-time).

    Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15+

      celý den (15+) prime-time (15+)
    Media Club + Atmedia 34,84 34,20
    ČT celkem 32,34 31,34
    Media Club 30,78 31,01
    Nova Group 26,34 29,99
    Atmedia 4,79 3,31

    Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15-54

      celý den (15–54) prime-time (15–54)
    Nova Group 33,30 36,20
    Media Club + Atmedia 32,16 30,97
    Media Club   27,91 28,07
    ČT celkem 27,26 27,24
    Atmedia 4,94 3,43

    Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15-69

      celý den (15–69) prime-time (15–69)
    Media Club + Atmedia 34,42 33,48
    Nova Group 30,05 32,62
    Media Club   29,67 30,47
    ČT celkem 29,26 28,92
    Atmedia 5,14 3,50

    Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, 1.1.-31.12. 2021, TV živě+TS0-3 ke dni 19.1. 2022, prime-time = 19:00-23:00

    -mav-

    # TV # reklama # Česká televize # TV Nova # Media Club # Atmedia # GRP # obchodní síť

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.