Supraphon mění svou brand identitu i vizi

Supraphon mění svou brand identitu, logo, web a spolu s tím i vizi. Chce se přiblížit mladým. 

Čt 27. března 2025 16:00 2 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/nd0flhb0/supraphon_slider

Fullscreen Sdílet

/media/nd0flhb0/supraphon_slider

Fullscreen Sdílet

Vydavatelství Supraphon má novou vizuální identitu. Modernizací prošlo logo, nové je písmo z dílny českého typografa Tomáše Brousila i komunikace napříč žánrovými kategoriemi – Classic, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids. 

V celém konceptu se prolíná respekt k tradičním hodnotám s novými vizemi a moderním přístupem. Nový vizuální styl se promítá do grafické podoby fyzických nosičů i tiskových materiálů, v online prostředí do nového webu, sociálních sítí a streamingových platforem.

Hlavním autorem celkové brand identity je grafický designér Jakub Kaše z agentury Boomerang Communication, který přizval ke spolupráci zmíněného Tomáše Brousila. „Vizuální styl společnosti Supraphon samozřejmě respektuje dlouholetou tradici, zároveň však působí aktuálně. Je hravý a zábavný, což je nutnost pro toto odvětví hudebního průmyslu. Důraz je kladen jak na silnou obrazovou výbavu, tak na výraznou typografii, kde dominuje tučný řez skvělého fontu Atyp Display se zajímavými drobnými detaily. Grafický manuál určuje základní stavební prvky, nechává však dostatečně velký prostor pro kreativitu a invenci,“ vysvětluje Kaše.

Původní logo lva s lyrou, které bylo navrženo v roce 1949 Václavem Zajíčkem, bylo zjednodušeno. Samotný lev byl zmodernizován, upraveny byly i znaky v textovém oblouku tak, aby tvořily harmonický celek.

/media/ccfhjorq/supraphon_logo

Fullscreen Sdílet

S ohledem na kreativní charakter hudebního odvětví je klíčovou devizou konceptu hravost a barevnost. Charakteristické rozlišení katalogu do šesti žánrových kategorií – Classic, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids – reprezentuje široký záběr vydavatelství. Každá z těchto kategorií má vlastní barevné schéma, varianty loga i specifický komunikační styl.

Nové jsou i webové stránky, jejichž autorem je tým digitální agentury Brainz Studios. Přetvořeny byly do prostoru nejen pro fanoušky klasiky, ale i mladší publikum. K poslechu jsou k dispozici ukázky skladeb a celkový zážitek usnadňuje také integrace s digitálními platformami. 

/media/k0npgvqj/supraphone_tiskoviny

Fullscreen Sdílet

/media/vnojkddx/suprahon_web

Fullscreen Sdílet

„Projekt aktualizace značky a komunikace vydavatelství jsme zahájili už počátkem roku 2023. S ohledem na hluboké kořeny firmy a široké spektrum žánrů i aktivit, kterým se věnujeme, bylo nezbytné citlivě přenést hodnoty Supraphonu do současného vizuálního jazyka, zjednodušit komunikaci směrem k hudebním posluchačům a přiblížit se nové generaci umělců,“ říká Martin Kudla, výkonný ředitel Supraphonu.

-stk- 

# logo # vizuální identita # web # Brainz Studios # brand identita # vize # Boomerang Communication # Supraphon # Tomáš Brousil # Jakub Kaše

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.