Sportovní kluby spouštějí kampaně k náborům dětí

Sportovní kluby spouštějí kampaně k náborům dětí. Spíše než s nedostatkem mládeže se však kluby potýkají s nedostatkem kapacit.

St 24. srpna 2022 12:50 3 min Sdílet

# Marketing # Reklama

/media/19998/deti_sport_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/19998/deti_sport_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Sportovní kluby zahajují kampaně k náborům na nový školní rok, zájem dětí je údajně velký. Mládežnické kategorie stále představují pro kluby klíčovou kategorii. „Spíše než s nedostatkem dětí se potýkáme s nedostatkem kapacit pro tréninky a utkání mládeže. Často musí docházet ke zkracování tréninkových jednotek, aby se všechny týmy vešly do určených hodin sportovním zařízením. Podle našich dat ani po covidu neklesla členská základna v mládeži,“ vysvětluje Martin Peterka, marketing director CZ Basketball.

Mládež má pro většinu sportovních klubů nejvyšší prioritu, proto se snaží poskytnout prostor k rozvoji a pořádat každoroční nábor nových dětí. „Klub zejména v posledních letech dělá maximum pro to, aby hráči v mládeži měli vše potřebné pro svůj rozvoj a už od nejmenších kategorií se u dětí snažíme budovat lásku a vztah ke sportu jako takovému a také ke Slavii. Jednou i z těch nejmenších kluků, kteří na nábor v šesti letech přijdou, mohou být klíčový hráči A-týmu,“ říká ředitel marketingu a PR SK Slavia Praha Michal Býček.

Sportovní kluby se s nedostatkem mládeže ve sportu nepotýkají. Jedním z mnoha důvodů je také systematická a dlouhodobá práce sportovních klubů, aby přiměly děti k pozitivnímu přístupu ke sportu. „Práce s dětmi a mládeží je pro Český atletický svaz velmi důležitá a klíčová. Intenzivně se jí věnujeme v projektech zastřešených Pohybovou gramotností s Českým atletickým svazem. Kromě dětí a mladistvých se zaměřujeme také na pohyb rodin,“ dodává Nikol Pazderová, vedoucí oddělení komunikace a marketingu Českého atletického svazu.

Český atletický svaz komunikaci a propagaci náborů nových dětí realizuje prostřednictvím dlouhodobých projektů Atletika pro děti a Jsem atlet. „V rámci těchto projektů dlouhodobě spolupracujeme s jednotlivými kluby a oddíly ČAS, které dané nábory realizují,“ doplňuje Nikol Pazderová.

Mládež hraje hlavní roli také v českém basketbalu. „Výbor České basketbalové federace má už ve svém třetím období v řadě mládež jako svou prioritu. Každoročně se daří navyšovat prostředky, které míří do mládežnického basketbalu,“ vysvětluje Martin Peterka. Letošní kampaně k náborům vztahoval CZ BasketballEuroBasketu, který se bude konat v září v Praze, a komunikační kampani Jsem IN.

/media/21912/cz-basketball

Fullscreen Sdílet

/media/21999/atletika-pro-deti

Fullscreen Sdílet

Také Martin Lísal, tiskový mluvčí klubu FC Zbrojovka Brno, poznamenal, že mládež představuje pro klub důležitou kategorii. „Zbrojovka je dlouhodobě klubem, který se opírá o kvalitní mládež, například v posledním utkání v Olomouci byli v základní sestavě čtyři odchovanci klubu. Mládež je tedy určitě jednou z priorit.“

-tšl-

# sport # děti # náborová kampaň # nábor # sportovní klub

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.