Rádiová reklama roste, zájem je i o podzimní kampaně

Poptávka po rádiové reklamě letos stoupá, rádia ohlásila za druhý letošní kvartál rekordní objem čistých reklamních investic.

St 9. srpna 2023 11:30 1 min Sdílet

# Aktuality # Rádio

/media/7050/penize_shutterstock_koruna

Fullscreen Sdílet

/media/7050/penize_shutterstock_koruna

Fullscreen Sdílet

Objem čistých reklamních investic v rádiích představoval ve druhém čtvrtletí letošního roku 565,5 mil. Kč, což bylo meziročně o deset procent víc. V tomto období roku jde zatím o rekordní výsledek pro rádia. Podle realizátorů je navýšení dáno částečně zdražením rádiové reklamy, ale také výraznou naplněností reklamního rádiového prostoru a poptávkou po rádiové reklamě.

Rostoucími sektory ve druhém kvartále byly maloobchod potravin, elektro, stavebniny, cestování. Naopak klesaly segmenty prodejce textilu, nabídka práce, autobazary a optika a zdravotní pomůcky.

Pro třetí kvartál odhadují tuzemská rádia další růst a hlásí vysoký stupeň rezervovaných kampaní na podzim.

Typ zobrazení

Objem kvartálních investic Q2 (mil. Kč)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2015 469.7
2016 486.1
2017 486.6
2018 501.1
2019 512.3
2022 513.5
2023 565.5

      Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

      -mav-

      # reklama # investice # zadavatel # rádio # audiovizuální technika # vyprodanost # booking

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.