Autor textu MediaGuru
Pro školní pomůcky chodí Češi stále nejčastěji do papírnictví. Pro
nákup jsou ale významné i supermarkety či hypermarkety, ukazuje výzkum
ResSolution Group.
Téměř polovina z respondentů, kteří nakupují školní pomůcky pro své děti, plánuje za ně utratit v rozmezí 1 tis. Kč a ž 3 tis. Kč. Čtvrtina se pak domnívá, že za školní pomůcky vynaloží víc než tři tisíce Kč. Vyplývá to z výzkumu ResSolution Group pro MediaGuru.cz, který byl uskutečněn na vzorku Českého národního panelu.
Výzkum dále ukázal, že téměř tři pětiny (58 %) dotázaných nakupuje školní potřeby v papírnictví. Přibývá ale respondentů, kteří nakupují školní potřeby v supermarketu či hypermarketu. Tato prodejní místa využívá pro nákup školních pomůcek 44 %. Online nakupuje pětina dotázaných (20 %). Zhruba jedna desetina dotázaných nakupuje ve specializovaných obchodech (12%) a v knihkupectví (10 %).
Kromě knihkupectví na všech místech o něco častěji nakupují ženy. Necelá třetina mužů (30 %) uvedla, že toto zboží nenakupuje vůbec, zatímco mezi ženami je to přibližně pětina dotazovaných (19 %).
Nákupy v online prostředí jsou oblíbeny mezi mladými lidmi do 35 let (32 %) a klesají s rostoucím věkem respondentů. Pětina lidí mladších 35 let (21 %) nakupuje v knihkupectví, což je výrazně více, oproti lidem starším (pouze 3 % lidí ve věku 55 a více).
Respondenti z velkých měst nakupují v papírnictví častěji (65 %) než respondenti z malých a středních měst (57 %) a vesnic (54 %).
Každoročně nakupuje školní pomůcky devět z respondentů z deseti. Kladně odpověděli ti respondenti, kteří uvedli, že nakupují školní potřeby a mají dítě.
Necelá jedna třetina respondentů uvedla, že školní potřeby nakupuje těsně před začátkem školního roku (koncem prázdnin). 3 z 10 dotázaných nakupuje před začátkem školního roku v dostatečném předstihu a pětina školní potřeby nakupuje, když vznikne potřeba. Necelá pětina nakupuje postupně během roku a pouze nepatrná část respondentů uvedla, že si je děti nakupují samy.
Mezi položkami, které nakupuje více než polovina dotázaných, jenž nakupují školní potřeby, jsou: propiska/roller (62 %), zápisník/blok/sešit (57 %), tužky a fixy/zvýrazňovače či barevné popisovače (55 %). Často také nakupují kancelářský papír (48 %), stolní či nástěnný papírový kalendář (42 %), náplň do psacích potřeb (39 %), gumu (38 %), trhací/samolepící bloček (37 %) a pastelky (31 %).
-mav-
# výzkum # supermarket # investice # online # škola # nákup # hypermarket # papírnictví # Ressolution Group # školní pomůcky
Autor textu MediaGuru