Přehled mediálního trhu 2023: Jak si vedly mediatypy a média?

Rok 2023 byl prvním celým rokem, kdy už neplatila proticovidová opatření. Lidé neměli takovou potřebu trávit s médii tolik času jako v covidu, na druhou stranu se odblokovala nejistota reklamních zadavatelů. Jak si stály jednotlivá média a mediatypy, shrnujeme v naší infografice.

Po 10. června 2024 07:15 2 min Sdílet

# Infografiky

/media/b3sauou5/graf_freepik

Fullscreen Sdílet

/media/b3sauou5/graf_freepik

Fullscreen Sdílet

Mediatypy s nejvyšším měsíčním zásahem zůstávají v Česku internet a televize. Jejich měsíční dosah převyšuje víc než 8 mil. populace. Další média, tedy rádia a tištěná média, se ale stále pohybují v měsíčním zásahu nad úrovní 7 mil. lidí. Vyplývá to z dat průzkumů sledovanosti uvedených médií za rok 2023, případně druhé pololetí roku 2023.

Ve srovnání s rokem 2022 se ale zásah jednotlivých mediatypů s výjimkou internetu v loňském roce mírně snížil. Pro všechna média včetně internetu ale platí, že se čas strávený s médii se loni snížil. Přičítat to lze návratu k „normálu" po odeznění covidové pandemie. Je to patrné i na poklesu sledovanosti zpravodajských médií jako např. ČT24, zpravodajských webů i stanic rádia veřejné služby, které naopak v době covidu posilovaly. 

Ústup covidu se ale na druhou stranu projevil, že ožil reklamní trh, jehož monitorované reklamní investice v každém měsíci roku 2023 převyšovaly rok předcházející.

Detailnější informace o postavení mediatypů v roce 2023, jakož i o nejsledovanějších médiích je možné nalézt v infografice, která je k nahlédnutí níže, případně ke stažení v přiloženém pdf dokumentu. 

/media/lymkvmt1/v02_medialni-trh-v-roce-2023

Fullscreen Sdílet

Soubory ke stažení

# sledovanost # internet # TV # tisk # ATS # reach # rádio # poslechovost # čtenost # zásah # mediální trh # infografika # 2023

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.