Autor textu Kateřina Straková
Chceme dát lidem příležitost udělat něco, z čeho budou mít dobrý
pocit, říká ředitelka strategického marketingu Penny Zlata Ulrichová.
Penny Market spustil minulý týden novou kampaň „Žít si tady hezky česky“. Jejím cílem je podpořit české výrobce, ale také nabídnout lidem v současné pandemické době trochu pozitiv a dát jim příležitost udělat něco, z čeho budou mít dobrý pocit. „A to když dělají běžnou věc, která zůstala součástí našich každodenních činností – nakupování potravin, které máme rádi a kterým důvěřujeme, pro naše nejbližší,“ popisuje Zlata Ulrichová, ředitelka strategického marketingu Penny.
S novou kampaní, jež běží v televizi, tisku, outdooru, rádiu, na internetu i v místě prodeje, počítá Penny přibližně na tři měsíce. V aktuálním televizním spotu namluveném Jiřím Bartoškou jsou k vidění záběry české země. Postupně řetězec představí i konkrétní dodavatele nebo produkty.
Řetězec podporuje české výrobce dlouhodobě. Sedm z deseti výrobků v nabídce je českých. V současné době má více než 130 českých dodavatelů, kteří do jeho sítě dodávají tisíce různých produktů. Po celé zemi eviduje 25 lokálních dodavatelů piva, spolupracuje s více než 50 lokálními pekaři, kteří vyrábějí na 40 druhů chleba.
Nejen o tom, jak se v době nouzového stavu aktuální kampaň vyvíjela, si můžete přečíst v našem rozhovoru se Zlatou Ulrichovou.
Proč jste se k nové kampani v současné chvíli rozhodli?
Chtěli jsme vyjít s něčím podporujícím, pozitivním a smysluplným, tím nejlepším způsobem, jakým nyní Penny za současných okolností může. Kampaň, která by nám všem pomohla si uvědomit, jaké máme štěstí, že žijeme v naší zemi, kde máme lidi se „zlatýma rukama“, kteří pěstují a vyrábí produkty, na které můžeme být všichni hrdí. Českost je základem našeho podnikání. Máme více obchodů na více místech než kterýkoliv jiný maloobchod s potravinami. Všechny naše prodejny spoléhají na národní, regionální a lokální dodavatele, abychom splnili náš slib, že 7 z 10 produktů v našich prodejnách je českých. Takže pokaždé, když si někdo zakoupí český produkt, může být hrdý na to, že podporuje lidi, kteří jej vyrábějí a dodávají. A doufáme, že si tak budeme žít všichni hezky česky.
Českost je základem našeho podnikání. Máme více obchodů na více místech než kterýkoliv jiný maloobchod s potravinami.
Zlata Ulrichová
Jaký je cíl kampaně?
Jednak nabídnout trochu pozitiv, když se nyní všichni potýkáme s negativními zprávami a omezeními v našem každodenním životě. Ale co je nejdůležitější, chceme dát lidem příležitost udělat něco, z čeho budou mít dobrý pocit. A to když dělají běžnou věc, která zůstala součástí našich každodenních činností – nakupování potravin, které máme rádi a kterým důvěřujeme, pro naše nejbližší.
V jakém mediamixu a jak dlouho kampaň poběží?
Kampaň je připravena přibližně na tři měsíce. Díky našemu celonárodnímu společnému úsilí v omezení šíření viru a díky snaze vidět pozitivní výsledky, které nabízejí určitou naději, věříme, že se vrátíme do trochu „normálnějšího“ života. Mediální mix zahrnuje televizi, online, sociální média, outdoor, print, in-store rádio a POS ve všech našich obchodech. Kampaň však zdaleka není jen o televizním spotu nebo několika vizuálech. Jdeme mnohem dále a budeme našim zákazníkům i široké veřejnosti postupně představovat, a tím i podporovat konkrétní dodavatele nebo produkty.
Proč jste zvolili hlas Jiřího Bartošky?
Samotná kampaň je ikonicky česká – zdůraznění krásy a bohatství země a vynalézavosti našich lidí. To pak přirozeně vedlo k myšlence, že si jako svůj hlas kampaň zaslouží někoho stejně ikonického. Někoho, kdo je dobře známý nám všem, a učiní hrdé poselství ještě silnějším.
Strategie a kreativita byla vyvinuta poměrně rychle, ale částečně to bylo dáno díky použití jednoho z našich nejsilnějších aktiv – našeho claimu „Nakupujte hezky česky“.
Zlata Ulrichová
Jakým způsobem byla kampaň v současné době připravena? Bylo na přípravě něco specifického?
Strategie a kreativita byla vyvinuta poměrně rychle, ale částečně to bylo dáno díky použití jednoho z našich nejsilnějších aktiv – našeho claimu „Nakupujte hezky česky“. Což je jednak jasně spojeno s naší zemí, ale také s tím, co v tuto chvíli všichni opravdu chceme: žít hezký život.
Vzhledem k oprávněným omezením sociálních kontaktů a zakázanému shromažďování lidí byl vývoj této kampaně trochu jiný než obvykle. Museli jsme se spolehnout na záběry a obrazy, které již existovaly, na rozdíl od naší vlastní produkce. Výhodou toho bylo, že jsme tak kampaň mohli vyvinout a vytvořit trochu rychleji, než by bylo ve standardním procesu. Nicméně zase to s sebou neslo omezení v tom, co můžeme zobrazit a vyhledávání těch správných záběrů bylo pravděpodobně tou nejsložitější částí práce.
Na co se soustředíte v současné pandemické komunikační situaci? Jaké další aktivity jste zahájili?
Od samého začátku se snažíme udržovat všechny naše zákazníky dobře informované a seznámené s aktuálními pravidly a předpisy, které platí pro nakupování v našich obchodech. Děláme to jasným a stručným způsobem. V nejkratší možné době jsme poskytli všem našim zaměstnancům ochranné vybavení včetně roušek a průhledných plastových krytů u pokladen pro jejich bezpečí i pro klid zákazníků. Ve všech našich obchodech jsme navýšili úklidová a hygienická opatření, abychom zajistili, že vše, s čím se lidé dostanou do kontaktu, je důkladně dezinfikováno.
Z jiného hlediska jsme se také pokusili využít naše sociální média, abychom lidi nejen informovali, ale i bavili a inspirovali, když tráví hodně času ve svých domovech.
Strategický marketing obchodního řetězce Penny vede od roku 2015. Předtím pět let působil v čele marketingu konkurenčního Aholdu, provozující supermarkety a hypermarkety Albert. Zkušenosti má také z marketingu OBI či firmy Sodexo. Na pozici merchandising manager pracovala ve firmě Conoco Philips.
# retail # reklama # kampaň # koronavirus # Penny Market
Autor textu Kateřina Straková