Ceny TV reklamy se na Slovensku zvýší dvouciferně
Komerční televize Markíza a Joj a veřejnoprávní RTVS chystají zvýšení
cen za reklamu.
Komerční televize Markíza a Joj a veřejnoprávní RTVS chystají zvýšení
cen za reklamu.
Vydavatelství Mafra Slovakia vydává HN magazín, nový páteční magazín. Vychází jako součást Hospodárských novin. První vydání magazínu přijel do Bratislavy pokřtít i Andrej Babiš. HN magazín má být oddychovým čtením pro náročnějšího čtenáře. „„Myšlenka přijít na trh s týdeníkem, je přirozeným pokračovaním rozšiřování aktivit vydavatelství Mafra Slovakia,“ řekl Vladimír Mužík, výkonný ředitel Mafra Slovakia. Hlavním tématem prvního vydání je rozhovor s Andrejem Babišem (mj. majitel Mafra Slovakia). Vydavatelství podpořilo novou přílohu televizní a rozhlasovou kampaní „Inteligentné čítanie“. Kreativu připravila agentura Creative Department Simony Bubánové, v listopadu poběží na TV Markíza, RTVS a TA3. Podpora se objeví i na billboardech. Hospodárske noviny v den vydání HN magazínu zvýší cenu, prodávají se za 0, 99 centů. Cena pro předplatitele se nemění. -mav-
Časté programové změny přináší podzimní televizní souboj na Slovensku.
Jak si televize vedou?
Markíza chystá změny v oddělení marketingu. Co dalšího přinesl
uplynulý týden na Slovensku?
Server Nova Plus.cz nabídne další obsah, který vysílá sesterská stanice na Slovensku. Od televize Markíza převezme reality show Farma, kterou slovenská televize letos na podzim vysílá. Šestou řadu reality show mohou nyní sledovat i diváci Nova Plus.cz a Voyo.cz. Pořadem provází moderátorka Květa Horváthová. Show je možné sledovat každý den. Další slovenské pořady, které Nova Plus nabízí, jsou reality Svokra (Tchyně), která pomáhá zlepšovat vztahy v rodině, sketch-show Kredenc, která přináší satirické zprávy a parodie na aktuální společenská a politická témata a Vo štvorici po Slovensku vlakom, kde čtveřice mužů objevuje krásy Slovenska. -mav-
Slovenský startupový portál www.startitup.sk zahajuje na českém trhu. Portál o novinkách ze startupového světa dává prostor pro prezentaci talentovaných lidí, v Česku je dostupný na stránkách www.startitup.cz. Slovenský portál založili v únoru 2014 Lukáš Gašparík a Marek Šándor. Za rok se podle provozovatele stal nejčtenějším slovenským startupovým portálem (návštěvnost není měřena výzkumem AI monitor). „Na českém trhu vidíme velký potenciál a máme v plánu vybudovat nejčtenější startupový portál již do dvanácti měsíců. Přesně tak, jak se nám to podařilo na domácí scéně,“ uvedl Gašparík. Kromě klasického obsahu pod Startitup patří i jeho menší odnož Sketcher.sk, kde dostávají prostor zejména grafické a designové novinky. Ten by se měl v Česku k hlavní stránce přidat v první polovině roku 2016. -mav-
Slovenská rádia jsou nespokojená se zaváděním kvót na slovenskou hudbu,
obrátí se na EK.
Mediální společnost Empresa Media začne na Slovensku distribuovat v jazykové mutaci svůj měsíčník Interview. Ten poprvé na českém trhu uvedla v březnu letošního roku. Časopis je založen výhradně na rozhovorech s různými osobnostmi. Aktuálně např. avizuje rozhovor s hercem a spisovatelem Patrikem Hartlem. Důvodem pro zavedení slovenské mutace je podle vydavatele úspěšný vstup na český trh. Prodané náklady titulu se zatím ještě neobjevují v ověřování ABC ČR. -mav-
Větší počet změn chystá od pondělí TV Markíza. Přinášíme další
souhrn dění na Slovensku.
Přinášíme pohled na slovenský rádiový trh: postavení rádií, vývoj
poslechovosti, vlastníci.