Markíza připravuje další pořady typu reality show
Nová show do podvečerního vysílání a druhá řada pořadu Tvoje tvář je
v přípravách TV Markíza.
Nová show do podvečerního vysílání a druhá řada pořadu Tvoje tvář je
v přípravách TV Markíza.
Pohled na slovenskou mediální legislativu a její odlišnosti od legislativy
tuzemské.
Díky zvýšenému koncesionářskému poplatku by mohla slovenská RTVS uvést
nový program.
Většina nejposlouchanějších rozhlasových stanic na Slovensku nezískala výjimku z dodržování pravidla o minimálním podílu slovenských skladeb ve vysílání, které vstoupilo v platnost na začátku dubna. Rada pro vysílání a retransmisi zamítla kromě jiných i žádost Rádia Expres, které je jedničkou na trhu. Vyplývá to z informací, které dnes novinářům řekl předseda licenční rady Miloš Mistrík. Soukromé rozhlasové stanice v zemi pod Tatrami musejí pod hrozbou pokut vyčlenit na slovenskou hudbu minimálně 20 procent a od roku 2017 alespoň čtvrtinu z času odvysílaných písniček. Pro veřejnoprávní rozhlas byl stanoven ještě vyšší limit. Provozovatelé rádií také musejí alespoň pětinu z vymezeného času na slovenskou hudbu vyhradit produkci mladší pět let. Žádosti o výjimku podalo 16 rozhlasových stanic, polovině z nich licenční rada vyhověla v plné míře, další dvě stanice získaly výjimku z dodržování povinného podílu nové slovenské hudby ve vysílání. Výjimky budou platit pouze do konce letošního roku. Podle zákona může je rada udělí pouze v případě, že dodržení kvót není možné s ohledem na zaměření rádií. Výjimku dostaly například stanice, které vysílají hlavně rockovou hudbu. Naopak, kromě Rádia Expres neuspěla se svými žádostmi ani trojka na trhu, Fun rádio stejně jako pátá nejposlouchanější rozhlasová stanice Europa 2. "Rada odpovědně posuzovala návrhy. Všechna rádia byla pozvána na jednání, měli jsme jich mnoho," řekl Mistrík. Rozhodnutí rady lze napadnout u soudu. Soukromé rozhlasové stanice stanovení limitů už dříve kritizovaly a označily je za zásah do podnikání. Tvrdily, že kvóty jsou na možnosti slovenské hudební scény nastaveny moc vysoko. Limity platí na hlavní vysílací čas, a to od šesté hodiny ranní do půlnoci. Rádia tak nebudou moci obcházet zákon vysíláním slovenských skladeb v noci. Stanovení kvót dlouhodobě prosazoval například známý zpěvák a lídr kapely Elán Jožo Ráž. Vyšší podíl slovenské produkce v rozhlasovém vysílání zvýší příjmy slovenských hudebníků, kteří za odvysílaní písně dostávají peníze. Za slovenské hudební dílo je považována nejen píseň ve slovenštině, ale také produkce, jejíž alespoň jeden autor hudby nebo textu má nebo měl trvalý pobyt na Slovensku. -čtk-
O plánech s konkurencí či o vykrádání nápadů na Slovensku mluví
šéf Fun rádia Patrik Ziman.
Slovenská mediální skupina vstupuje do další země a rozšiřuje svůj
záběr o nový mediatyp.
Trh s reklamou na Slovensku loni rostl nejrychleji od roku 2008. Polepšily si televize a rádia, horší výsledky naopak zaznamenaly tisk, vnější reklama a kina. Vyplývá to z údajů společnosti TNS Slovakia. Výdaje na reklamu na Slovensku v minulém roce bez zohlednění slev, bonusů a provizí stoupl podle TNS Slovakia o 18,3 procenta na 1,27 miliardy eur (34,3 miliardy korun). Za nárůstem trhu byly hlavně televize, které se na celkovém trhu s reklamou podílely 73 procenty. Hodnota odvysílané reklamy v televizních stanicích stoupla o téměř čtvrtinu na 935,25 milionu eur (25,3 miliardy korun) a v rozhlasových stanicích o šestinu na 82,59 milionu eur (2,2 miliardy Kč). U tisku a vnější reklamy, jako například billboardů, došlo podle analýzy k nepatrnému poklesu výdajů na reklamu. Na reklamu v kinech, která má nejmenší podíl na trhu, zadavatelé utratili loni meziročně o zhruba šest procent méně peněz. Slovenské televize loni zvýšily objem odvysílaného reklamního času o 19 procent, rádia až o téměř třetinu. Naopak počet inzertních stran v tisku klesl o tři procenta. Mezi největší zadavatele reklamy patřili loni na Slovensku telekomunikační operátoři, maloobchodní řetězce a banky. -čtk-
Slovenská mediální společnost Joj Media House převzala v Chorvatsku většinové podíly ve třech denících. Joj Media House podle serveru Mediálne.sk v tiskové zprávě potvrdila, že získala rozhodující podíl na úrovni 80,23 % také v nejstarším chorvatském deníku Nový list. Nový list je nejstarším chorvatským deníkem, vychází od roku 1900. Na chorvatském trhu je pátým největším deníkem s prodejem okolo 20 tis. kusů. Zadluženost deníku má podle informací z médií představovat 5,33 mil. euro. Vedle Nového listu získala Joj Media House také regionální chorvatské deníky Zadarský list (100 %) a Glas Istre (59 %). „Naší strategií je investování do společností působících v sektoru médií a jsem velmi spokojený, že naše podnikatelské aktivity můžeme rozšířit i na chorvatský trh. Věřím, že náš kapitál přispěje k zvýšení kvality těchto mediálních domů v Chorvatsku, které tak budou moci být nadále lídry ve svých regionech,“ uvedl Richard Flimel, předseda představenstva Joj Media House. Joj Media House je aktivní i na českém mediálním trhu, kde je akcionářem ve společnosti Bigboard Praha, největšího provozovatele venkovní reklamy. Na Slovensku patří mezi její hlavní aktivity televizní skupina Joj. -mav-
Slovenské deníky se odlišují strategiemi, které zvolily v digitálních
médiích.
Od 1. dubna se řízení slovenských aktivit skupiny Lagardere, do kterých patří i slovenská Europa 2, ujme nová generální ředitelka Tatiana Ďuricová. Ta přichází do Europy 2 ze společnosti Ringier Axel Springer Slovakia. Ve své nové pozici bude zodpovědná za strategii značky a celkové směřování tohoto mediálního domu. Dojde tak k dalšímu posunu slovenských aktivit směrem k samostatné pobočce v rámci skupiny Lagardere. Tatiana Ďuricová se pohybuje v oblasti médií a marketingové komunikace již více než 10 let. Začínala jako BTL, event nebo brand manažer ve slovenských společnostech jako je ČSOB, Perex, atd. V Lagardere Active bude zodpovědná za aktivity této skupiny na Slovensku, a to jak směřování stanice Europa 2, tak za tvorbu celkové multimediální strategie, rozvoj portfolia produktů a služeb, a v neposlední řadě za personální a finanční řízení úspěšného slovenského mediálního domu. „Stanice Europa 2 vykazuje dlouhodobě stabilní výsledky poslechovosti nad hranicí 300 tisíc posluchačů včera, což jí řadí mezi 5 nejposlouchanějších slovenských rozhlasových stanic. Záměrem mezinárodní skupiny Lagardere je vytvořit na Slovensku samostatnou filiálku, stejně jako je tomu v jiných zemích, s cílem nadále rozvíjet brand Europa 2,“ říká Michel Fleischmann, prezident mediální skupiny Lagardere Active CR. Z tohoto důvodu nově vzniká pozice country manažera neboli generální ředitelky, která bude s managementem společnosti zodpovědná za směřování Europy 2 na Slovensku. „Jsem rád, že se podařilo domluvit na spolupráci s takovou mediální profesionálkou, jakou je Tatiana Ďuricová,“ dodává Fleischmann. Tatiana Ďuricová, foto: Evropa 2 -mav-