CME opustí na Slovensku vysílání DVB-T
Komerční skupina Markíza, patřící CME, odejde z DVB-T vysílání. Co
dalšího přinesl končící týden?
Komerční skupina Markíza, patřící CME, odejde z DVB-T vysílání. Co
dalšího přinesl končící týden?
Operátor Towercom, který poskytuje služby digitálního terestrického vysílání na Slovensku, pokračuje nadále v dalším rozvoji terestrického vysílání. Rozhodnutí TV Markíza ukončit od začátku roku 2017 šíření svých televizních stanic v DVB-T označuje společnost za překvapivé. „Za naši stranu ale nepovažujeme vzájemná jednání za ukončená,“ uvedla firma ve svém prohlášení. Rozhodnutí Markízy ale respektuje. „Jsme otevření jakýmkoli dalším jednáním o spolupráci v budoucnosti,“ dodal Roman Fischer, generální ředitel Towercom. Firma je podle jeho slov připravená programovou nabídku terestrického vysílání doplnit adekvátní náhradou. Chce pokračovat v rozvíjení služby Volná telka, a to ve spolupráci s RTVS, TV Joj a TA3. -mav-
Jednatel Zoznamu Martin Mác mluví o důležitosti digitálního trhu nebo
o českém Seznamu.
Slovenská komerční televizní skupina Markíza, která patří pod křídla CME jako tuzemská Nova, se rozhodla od roku 2017 nepokračovat v šíření svých stanic prostřednictvím terestrické antény (DVB-T). Neprodloužila proto smlouvu s operátorem, společností Towercom. „Televize tímto svým rozhodnutím následuje mezinárodní standardy v televizním vysílání a pokračuje v trendu zkvalitňování poskytovaným služeb divákům,“ uvedla Markíza ve svém prohlášení. Vysílání chce do budoucna orientovat na satelitní, kabelový a IPTV příjem. „Umožňuje nejen sledovat televizní stanice v HD kvalitě, ale zajistí i přístup k HbbTV, preview a archivním záznamům a poskytuje i množství dalších služeb,“ dodala Markíza. Terestrická platforma není na Slovensku na rozdíl od České republiky nejsilnější platformou pro šíření televizního signálu. Podle údajů, které CME poskytla investorům, představuje DVB-T příjem na Slovensku 12 %. Mnohem významnější je satelitní (48 %) a kabelový (25 %) příjem. IPTV má představovat zhruba 15 %. Skupina CME se netají svou snahou monetizovat obsah, což ji satelitní a kabelová distribuce umožňuje, protože od operátorů získává příjem za šíření svých kanálů. -mav-
Pořady, které nabídnou komerční TV Joj a TV Markíza, odstartují shodně
v neděli 4. září.
Přinášíme žebříček největších provozovatelů slovenského internetu a vývoj v uplynulém roce.
I na podzim se chce slovenská komerční jednička opírat o licenční
reality show.
Vydavatelství Mafra Slovakia upravuje svůj magazín o běhání Run, v nové podobě vychází pod názvem RunGo. „Časopis chceme ještě víc přiblížit lidem, kteří během žijí. Přineseme různé pohledy na tento oblíbený sport,“ uvedl ředitel pro obsah Mafra Slovakia Ivan Hamšík. V magazínu se objeví např. rubriky zaměřené na trénink, regeneraci, výživu, chybět nemají ani rozhovory a zajímavosti. V ohnisku zájmu budou i spřízněné sporty, jakými jsou triatlon, plavání či cyklistika. Magazín RunGo je jediným slovenským časopisem o běhání, vychází jako dvouměsíčník. Mafra Slovakia disponuje v segmentu časopisů o zdravém životním stylu také titulem Fitmagazín. -mav-
O téměř 80 tisíc euro se Denníku N podařilo ve druhém čtvrtletí
meziročně snížit ztrátu EBITDA.
Do podzimního vysílání slovenské komerční jedničky míří seriál
z fotbalového prostředí.