ČT natáčí s RTVS seriál Inspektor Max s Kukurou
Natáčení třináctidílného detektivního seriálu se přesunulo ze
Slovenska do Česka.
Natáčení třináctidílného detektivního seriálu se přesunulo ze
Slovenska do Česka.
Náborová kampaň slovenské T-Systems, v rámci které hledá až 300 lidí,
jde do druhé fáze.
Slovenská sestra TV Nova ohlašuje pro nový rok několik seriálových
novinek.
Slovenské sdružení reklamních agentur KRAS uvedlo Etický tendr, říká
Róbert Slovák.
# Aktuality # Slovensko # TV & video
Nová televizní stanice Joj Family zahájila vysílání 5. září 2016 a do první poloviny října si ji naladilo 34 % všech domácností v České republice. Mezi nejsledovanější pořady patří Soudní síň a Ochránci, večerům vládne Česko Slovensko má talent. Její průměrný podíl na trhu představuje v divácké skupině starší 15 let 0,35 %. Slovenská skupina Joj přišla s českou mutaci televize Joj s cílem zabránit nelegálnímu šíření obsahu stanic Joj na českém území a zároveň nabídnout českým divákům atraktivní pořady, které jsou úspěšné i na Slovensku. „Již za první měsíc vysílání Joj Family můžeme říci, že náš cíl bojovat s nelegálním šířením slovenských televizních stanic na českém území je úspěšný. Satelitní, kabeloví i internetoví operátoři postupně nahrazují slovenskou TV Joj právě novou televizní stanicí Joj Family, která vznikla přímo pro českého diváka“, řekla Ivana Semjanová, marketingová ředitelka v Joj Group. Ve svém portfoliu nabízí Joj Family i největší společnosti na trhu jako satelitní operátor Skylink, společnost O2 nebo kabelový operátor UPC. Od října mohou nově Joj Family sledovat také zákazníci satelitní Nové Digi TV a od 4. října je televizní stanice dostupná i v internetové Digi2GO. Vedle toho je distribuována i řadou regionálních společností. Joj Family je šířena i v celostátním multiplexu 4, který provozuje společnost Digital Broadcasting, a naladit si novou televizní stanici může až 95 % obyvatel České republiky. Reklamu pro Joj Family prodává Atmedia. -mav-
Systém zpoplatnění přístupu k obsahu internetových portálů Piano v závěru letošního roku na Slovensku skončí. S odvoláním na jeho provozovatele to dnes napsal slovenský list Hospodárske noviny. Již v minulosti několika slovenských médií z projektu společného předplatného vystoupilo. "Po pěti úspěšných letech jsme se rozhodli uzavřít národní paywall (platební bránu) na Slovensku. Dovolíme tak vydavatelům lépe zaměřit úsilí na vlastní platební brány," uvedl technický ředitel Piano Media Stuart Ashford. Původně slovenský systém Piano po vstupu nového investora v roce 2014 přestěhoval svou centrálu do Vídně. Piano v minulosti kromě Slovenska rozběhlo provoz národních systémů společného předplatného k přístupu k webovému obsahu ve Slovinsku a Polsku a také několik individuálních řešení, jako například placení elektronického předplatného pro čtenáře amerického časopisu Newsweek. Službu Piano, která na Slovensku zahájila provoz v roce 2011, slovenská média postupně opouštěla. Tento krok vydavatelé odůvodnili kromě jiného tím, že projekt představoval pouze malou část jejich příjmů a že Piano tlumilo návštěvnost internetových stránek. V současnosti je do systému na Slovensku zapojeno jen několika webů, z nichž patrně nejvýznamnějším je portál celostátního listu Sme. Pro jeho vydavatele bude společnost Piano Media zajišťovat elektronické předplatné i po zmiňovaném ukončení projektu společného předplatného. Již dříve si zájemci prostřednictvím služby Piano mohli objednat pouze přístup k portálu listu Sme. -čtk-
Zájem o video na slovenském internetu roste, do videa se pouští
další firmy.
Prodej slovenských deníků se za posledních pět let snížil o třetinu.
Jak si vedly časopisy?
# Aktuality # Lidé # Slovensko
Novinář Martin M. Šimečka se po deseti letech strávených v redakci týdeníku Respekt rozhodl vrátit se na Slovensko. "Od 1. listopadu bude komentátorem a editorem Denníku N," uvádí na svém webu Denník N. Text, vysvětlující odchod Matina M. Šimečky, vyšel také na webu týdeníku Respekt. Šimečka přišel do týdeníku Respekt před deseti lety, kdy opustil místo šéfredaktora slovenského deníku Sme. Svůj návrat na Slovensko odůvodnil "voláním identity". „Zjistil jsem, že to české, reprezentované myšlením lidí jako Zeman, Konvička, Klaus a mnoho dalších, vnímám jako něco naprosto cizího, co ke mně vůbec nepatří; něco, do čehož se nejsem schopen vcítit. Naopak to slovenské, reprezentované Ficem, Kotlebou a mnoha dalšími, je mi sice rovněž na míle vzdálené, ale cítím, že se mnou nějak souvisí. Že vyrůstá z hlubin, kterým snad dokážu porozumět, a proto mne zajímá," napsal. Celé zdůvodnění můžete číst zde a zde. -mav-
Seriálová novinka TV Joj se při svém startu dobře ujala. Televize ji
vysílá jednou týdně.