Tabletové magazíny na Slovensku nevznikly
Segment smartphonových a tabletových médií na Slovensku prakticky
neexistuje.
Segment smartphonových a tabletových médií na Slovensku prakticky
neexistuje.
Zájem Slováků o nákup novin je v letošním roce slabší. Vydavatelé největších celostátních deníků zaznamenali za první tři čtvrtletí další snížení prodeje tištěného vydání svých listů. Vyplývá to z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku - ABC SR a vydavatelství. Pozici jedničky na slovenském novinovém trhu si s odstupem udržel bulvární deník Nový čas. Prodej toho deníku za období od ledna do konce září dosáhl zhruba 90.500 výtisků denně, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje pokles o 5,6 procenta. Na druhém místě skončil list Plus Jeden deň, který předloni ovládla investiční skupina Penta ve spolupráci s nizozemskou investiční společností V 3 Media Holdings. Průměrný prodej toho listu se snížil o 1,4 procenta na zhruba 41.500 výtisků. Za ním v žebříčku prodeje skončil list Pravda. List Sme zaznamenal pokles denního prodeje tištěného vydání o 13 procent na zhruba 27.750 výtisků. Vydavatel podle ABC SR jen v samotném září prodal také více než 12.800 vydání listu Sme v elektronické podobě. Prodej nového listu Denník N podle jeho vydavatele dosáhl ve třetím čtvrtletí asi 3500 výtisků denně. List, který vsadil na elektronické předplatné, měl také 19.000 předplatitelů. Pokles prodeje zaznamenal také list Hospodárske noviny, který patří do skupiny Agrofert Holding českého ministra financí Andreje Babiše. Průměrný prodaný náklad deníku klesl o 4,6 procenta na téměř 11.700 výtisků. V minulosti některá slovenská média a internetové portály nabízely přístup ke svému obsahu prostřednictvím předplatného v systému Piano, ze kterého ale portály začaly postupně vystupovat. Projekt společného předplatného podle dřívějších informací na konci roku na Slovensku skončí, Piano bude vydavatelům poskytovat pouze individuální řešení. -čtk-
I slovenští spotřebitelé volí v programu Nejdůvěryhodnější značky ty, ke kterým mají důvěru. Výběr je rozdělen do 40 kategorií, jako jsou rychloobrátkové zboží, bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikační služby a další. O vítězi rozhodnou výsledky průzkumu agentury Stem/Mark, která dotazuje dva tisíce respondentů. "Program, který by oceňoval nejdůvěryhodnější značky, dosud na Slovensku chyběl. Přesto jsme se rozhodli spustit program oceňující značky, ke kterým mají spotřebitelé největší důvěru, a to jen na základě jejich hlasů," uvedla manažerka projektu Katarína Bálintová. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 30. listopadu v Bratislavě. Program Nejdůvěryhodnější značky pořádá skupina Atoz Marketing. V Česku už byly výsledky programu vyhlášeny. -mav-
# Aktuality # Online # Slovensko
E-shop UrbanStore.cz z mediální skupiny Media Bohemia se rozšiřuje na Slovensko. Slovenský UrbanStore.sk nabídne od svého spuštění 10 tisíc produktů od 60 značek oblečení a doplňků. S více jak 100 odběrnými místy se UrbanStore.sk chce dostat mezi největší e-shopy s originální značkovou módou a doplňky na Slovensku. Po akvizici sítě 80 prodejen s oblečením pro sport a volný čas SAM73 UrbanStore.cz otevírá slovenský e-shop UrbanStore.sk. „Podařilo se nám dosáhnout v Česku takové pozice na trhu a objemu prodeje, že jsme hledali možnosti dalšího růstu. Po vybudování logistického zázemí převzetím sítě prodejen SAM73 je logickým krokem expanze na Slovensko, kde bychom rádi zaujali pozici mezi lídry trhu,“ komentuje krok Daniel Sedláček, předseda představenstva Media Bohemia. „Vstup na zahraniční trhy je jednou z nejčastějších růstových strategií dobře fungujících projektů na domácím trhu. Navíc už před spuštěním UrbanStore.sk jsme evidovali nárůst návštěvnosti a objednávek ze Slovenska. Proto jsme chtěli těmto zákazníkům poskytnout stoprocentní servis s primárním cílem rozšířit zákaznickou bázi na tomto pro nás velmi perspektivním trhu,“ říká Pavel Hynek, obchodní ředitel Urban Store. Vstup na slovenský trh bude podpořen online marketingovou kampaní a on air spotovou kampaní na Europe 2. UrbanStore je společným projektem MMS Digital a Prague store CZ. Kromě provozování e-commerce v České a Slovenské republice rozvíjí síť kamenných prodejen, kde nabízí produkty světových sportovních a fashion značek. -mav-
Antimonopolní úřad se začal zabývat akvizicí, v rámci které má
PressMedia převzít prodejce Valmont.
TV Prima vítá rozhodnutí slovenského soudu, který zakazuje šíření
jejích stanic na Slovensku.
Nejúspěšnější říjnové pořady na slovenských komerčních TV jsou
reality show, zprávy a seriály.
# Aktuality # Slovensko # TV & video
Společnost CET 21, provozovatel televize Nova, uspěla s další žalobou proti neoprávněnému šíření na Slovensku. Okresní soud v Trenčíně vyhověl v plném rozsahu žalobě a uložil žalovanému zdržet se veškerého šíření programu stanice TV Nova a dalších volně šířených stanic skupiny. Jedná se o první finální pravomocné rozhodnutí soudu, kterým byla jednoznačně prokázána protiprávnost jednání žalovaného. Soud současně žalovanému uložil odstranit veškeré informace o šíření a dostupnosti programů skupiny Nova. Žalovaný má zároveň povinnost poskytnout společnosti CET 21 informace o způsobu příjmu signálu příslušných televizních stanic. Veškeré náklady řízení je povinen uhradit žalovaný. „Výsledky soudních jednání potvrzují neoprávněnost šíření našich kanálů, ke kterému jsme nedali souhlas. Nadále pokračujeme ve stejných krocích a slovenským divákům nabízíme jejich oblíbený obsah v rámci mezinárodní stanice Nova International, kterou je možné si pořídit i v kombinaci se sportovními stanicemi NOVA Sport 1 a 2,“ uvádí Petr Horák, zástupce ředitele sekce nových médií a diverzifikace skupiny Nova. Nova na Slovensku již v létě uspěla s návrhem na předběžné opatření ve věci neoprávněného přeshraničního šíření svých stanic. Také u soudu vymohla zákaz neoprávněného šíření slovenské sestry TV Nova, stanice TV Markíza, na českém území. Skupina Nova i Markíza distributorům nabídly mezinárodní verze svých nejsledovanějších stanic. Pro slovenské diváky tak byla spuštěna stanice Nova International se všemi pořady vlastní tvorby, ke kterým skupina Nova disponuje právy k zahraničnímu vysílání, a pro české diváky ve stejném duchu vznikla stanice Markíza International. -stk-
Slovenské vydavatelství Petit Press, které je mj. vydavatelem deníku Sme, získalo do svého portfolia regionální Piešťanský týden. Jde tak o třicátý titul v regionální síti My. „Jsme opět o krok blíž našemu cíli vytvořit nejprodávanější týdeník na Slovensku,“ uvedl Milan Mokráň, ředitel divize regionálních týdeníků Petit Press. Týdeník Piešťanský týden patřil dosud do portfolia společnosti Winter media. Vychází 25 let, v současnosti v rozsahu 24 stran. Tituly v síti My vycházejí v celkovém nákladu 130 tisíc kusů a pokrývají všechny okresu na Slovensku. Petit Press vydává vedle sítě My deníky Sme, Uj Szó a Korzár, týdeník Vasárnap v maďarštině, čtrnáctideník Profit, anglický čtrnáctideník The Slovak Spectator a síť bezplatných novin Echo. -mav-
Venkovní reklama na Slovensku už má data, zatím ale nevedly
k přehodnocení reklamních cen.