Objem reklamních televizních GRP se v roce 2023 nezměnil

Objem doručených reklamních GRP na televizním trhu zůstal také v roce 2023 na obdobné úrovni jako o rok dříve, ukazují data z monitoringu.

Čt 18. ledna 2024 07:15 1 min Sdílet

# TV

/media/12326/tv-reklama

Fullscreen Sdílet

/media/12326/tv-reklama

Fullscreen Sdílet

Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2023 na reklamním televizním trhu srovnatelný počet GRP jako v roce 2022 (-0,73 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group, nejvyšší meziroční nárůsty na úrovni jednotek procent si loni připsaly Atmedia a Česká televize. Ukazují to data ATO-Nielsen.

Nejvíce GRP loni doručily stanice Nova a Prima a pak s odstupem Prima Krimi, Nova Cinema, Prima Max, Prima Cool a ČT1. Meziročně se nejvíce navýšil objem doručených GRP na Televizi Seznam.

Většina televizních stanic se také v loňském roce vypořádávala s naplněností reklamního prostoru a všechna GRP se nepodařila do vysílání umístit, a to kvůli zákonným limitům. Počet doručených GRP tak nevyjadřuje reálnou poptávku po TV reklamě v loňském roce. 

Typ zobrazení

Podíl obchodních sítí na doručených GRP v roce 2023

Fullscreen Sdílet

  Podíl
Media Club 51.91
Nova Group 35.23
Atmedia 6.74
ČT celkem 6.12

    Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV spoty a sponzoring, spočítáno pro nákupní CS uvedených subjektů, tj. ČT 15+, Media Club, Atmedia 15-69 a Nova Group 15-54.

    Investice do televizní reklamy podle hrubých údajů z monitoringu Ad Intel loni v průběhu roku rostly. Data za rok 2023 ukazují na průměrný růst monitorovaných investic do TV reklamy ve výši necelých deseti procent.

    -mav-

    # TV # reklama # Česká televize # TV Nova # Media Club # Atmedia # GRP # podíl

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.