Autor textu MediaGuru
Objem doručených reklamních GRP na televizním trhu zůstal také v roce
2023 na obdobné úrovni jako o rok dříve, ukazují data z monitoringu.
Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2023 na reklamním televizním trhu srovnatelný počet GRP jako v roce 2022 (-0,73 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group, nejvyšší meziroční nárůsty na úrovni jednotek procent si loni připsaly Atmedia a Česká televize. Ukazují to data ATO-Nielsen.
Nejvíce GRP loni doručily stanice Nova a Prima a pak s odstupem Prima Krimi, Nova Cinema, Prima Max, Prima Cool a ČT1. Meziročně se nejvíce navýšil objem doručených GRP na Televizi Seznam.
Většina televizních stanic se také v loňském roce vypořádávala s naplněností reklamního prostoru a všechna GRP se nepodařila do vysílání umístit, a to kvůli zákonným limitům. Počet doručených GRP tak nevyjadřuje reálnou poptávku po TV reklamě v loňském roce.
Podíl | |
---|---|
Media Club | 51.91 |
Nova Group | 35.23 |
Atmedia | 6.74 |
ČT celkem | 6.12 |
Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV spoty a sponzoring, spočítáno pro nákupní CS uvedených subjektů, tj. ČT 15+, Media Club, Atmedia 15-69 a Nova Group 15-54.
Investice do televizní reklamy podle hrubých údajů z monitoringu Ad Intel loni v průběhu roku rostly. Data za rok 2023 ukazují na průměrný růst monitorovaných investic do TV reklamy ve výši necelých deseti procent.
-mav-
# TV # reklama # Česká televize # TV Nova # Media Club # Atmedia # GRP # podíl
Autor textu MediaGuru