Další vlna zdražování, prodejní ceny deníků jdou nahoru
Několik tuzemských deníků zvyšuje od začátku května své prodejní ceny.
Zdražení přichází znovu zhruba po půl roce.
Několik tuzemských deníků zvyšuje od začátku května své prodejní ceny.
Zdražení přichází znovu zhruba po půl roce.
Monitorovaný objem inzerce v tištěných titulech v prvním letošním
čtvrtletí se meziročně zvýšil o 15 %. Inzertně nejsilnějším
zůstává deník Blesk.
Extrémní nárůsty cen papíru zvyšují vydavatelům náklady. Ti tak stojí
před rozhodnutím, zda dál zvýšit prodejní ceny. Situaci navíc ztěžuje
skutečnost, že kvůli válce vypadávají i inzertní příjmy.
# Aktuality # Internet & Mobil # Tisk
Deník N překonal hranici 25 tisíc předplatitelů. „Představuje to pro
nás velký zlomový moment," uvedl ředitel vydavatelství Ján Simkanič.
Čtenost deníků zdarma se v posledních více než deseti letech nesnížila,
což se ve struktuře čtenosti českých deníků odrazilo na jejich rostoucím
podílu.
Titulní strany českých deníků vycházejí s ukrajinskými národními
barvami na titulní straně. Zájem o TV zpravodajství se ve čtvrtek zvýšil
a pomoc Ukrajině posílají i podnikatelé.
Deník N eviduje 23 tisíc předplatitelů. Provozní ztrátu loni snížil a
letos by chtěl skončit s kladným výsledkem. Část akcií také nabídl
svým zaměstnancům.
Trojice nejsilnějších vydavatelů na tuzemském trhu podle počtu čtenářů
se nemění. Nejsilnější nadále zůstává Mafra před Czech News Center a
Vltava Labe Media.
Objem hrubých inzertních výkonů se v tisku loni dostal na úroveň
srovnatelnou s obdobím před pandemií. Vydavatelé připravují novou
platformu pro nákup tištěné inzerce.
Čtenost deníků ve druhém pololetí roku 2021 se ve srovnání
s předešlým měřením příliš nezměnila. V ročním srovnání si
polepšily zejména deník Sport a bezplatné deníky.