Inzerce v tisku se vrátila k růstu, chystá se nová platforma

Objem hrubých inzertních výkonů se v tisku loni dostal na úroveň srovnatelnou s obdobím před pandemií. Vydavatelé připravují novou platformu pro nákup tištěné inzerce.

Čt 10. února 2022 15:00 2 min Sdílet

# Tisk # Reklama

/media/19134/tisk_noviny_casopisy

Fullscreen Sdílet

/media/19134/tisk_noviny_casopisy

Fullscreen Sdílet

Celkový objem hrubé inzerce v tisku podle monitoringu v roce 2021 činil 19,556 mld. Kč, což bylo o téměř 14 % více než v roce 2020. Objem hrubých inzertních výkonů se tak v tisku dostal na úroveň srovnatelnou s obdobím před pandemií (19,8 mld. Kč). Největším inzerentem v tištěných titulech byla společnost Mountfield před firmami Simply You Pharmaceuticals, Kaufland, Albert a Sazka. Data vycházejí z monitoringu Nielsen Admosphere a byla prezentována na čtvrtečním setkání Unie vydavatelů, které se uskutečnilo při příležitosti zveřejnění výsledků čtenosti Media projektu za 3. a 4. loňské čtvrtletí.

Typ zobrazení

Hrubý objem inzerce v tisku (mil. Kč)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2019 19788
2020 17202
2021 19556

      Zdroj: Nielsen Admosphere, Unie vydavatelů. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      /media/19879/tisk-zadavatele

      Fullscreen Sdílet

      Vydavatelé zároveň informovali, že by chtěli na českém trhu zprovoznit platformu Buy On platform pro plánování a nákup inzerce pro vícero tuzemských novin a časopisů. Ta by měla zjednodušit nákup všech forem plošné inzerce a dostat ji na úroveň obchodování s online inzercí. Realizace tiskové kampaně od prvního nápadu až po doručení podkladů by měla být zrychlena na několik kliknutí. Unie vydavatelů projekt realizuje se společností Publishers Inernationalé a plánuje v letošním roce spustit její pilotní provoz.

      Podle auditovaných dat ABC ČR se celkem v Česku v roce 2021 prodalo 558,5 milionů kusů novin a časopisů (jde o kumulovaný součet nikoli měsíční průměr a týká se titulů zařazených do ABC ČR). Největší podíl na prodejích mají placené deníky, suplementy a týdeníky. Celkově v ČR vychází 5,488 tisíc titulů od 932 vydavatelů, v sektoru je celkem evidováno 35,121 tisíc pracovních míst.

      /media/19880/prodeje-periodik

      Fullscreen Sdílet

      -mav-

      # reklama # tisk # ABC ČR # noviny # časopisy # Unie vydavatelů # tištěná inzerce # Buy On Platform

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.