Nová data o SVOD: Nejužívanější jsou Netflix, HBO Max a Voyo

Počet uživatelů placeného videa na vyžádání v Česku roste. Vedoucí trojici na tuzemském trhu tvoří Netflix, HBO Max a Voyo.

St 1. června 2022 12:35 2 min Sdílet

# TV # Internet & Mobil

/media/21167/svod_shutterstock_

Fullscreen Sdílet

/media/21167/svod_shutterstock_

Fullscreen Sdílet

Placené video služby (SVOD) využívá podle nových dat Atmedia Indexu 40 % Čechů internetové populace ve věku 15-69. Ve srovnání s daty z loňského roku jde o nárůst o 12 procentních bodů. Data na středeční konferenci Digimedia 2022 prezentovala managing directorka Atmedia Michaela Suráková. Dodala, že z výzkumu zároveň vyplývá, že v dalších 12 měsících plánuje za VOD platit 42 % Čechů. V průměru si předplácejí 1,5 služby a platí za ně 205 Kč měsíčně.

Výzkum také zjišťoval, kolik lidí za SVOD služby v Česku platí. Data ukázala, že 52 % využívaných SVOD služeb je přímo placených a dalších 12 % je placeno prostřednictvím televizního operátora. To by podle našeho dopočtu naznačovalo, že počet platících uživatelů je cca 1,6 mil. lidí ve věku 15-69 let.

Přestože se počet lidí využívajících placené služby VOD zvyšuje, je otázka, jak do dalšího vývoje promluví inflace a obtížnější ekonomická situace. Zkušenost z britského TV trhu také podle Michaely Surákové naznačuje zpomalování uživatelů placených VOD služeb. Proto je podle jejího názoru vhodné, aby placené video služby kombinovaly své nabídky s reklamou, což umožňuje nastavit měsíční cenu za předplatné níž než v případě nabídky bez reklamy.

/media/21165/digimedia_svod1

Fullscreen Sdílet

Z právě dokončené studie Video na internetu od Nielsen Admosphere souhlasí 54 % internetových uživatelů s tím, že je správné za videoobsah platit, protože tím podporují tvůrce videoobsahu. Data zároveň potvrzují, že k rozvoji placeného videa na vyžádání přispěla pandemie covid-19. 13 % internetových uživatelů do průzkumu uvedlo, že k placení za videoobsah je přiměla pandemie nebo že si začali video platit po skončení pandemie.

Nejvíce užívanými placenými videoslužbami jsou v Česku Netflix (32 %), HBO Max (17 %) a Voyo (12 %). Pokud se vzorek zúží jen na uživatele, kteří vlastní smart TV, je využívanost placených VOD služeb u těchto diváků vyšší o několik procentních bodů: Netflix (38 %), HBO Max (22 %) a Voyo (15 %).

/media/21166/digimedia_top3

Fullscreen Sdílet

-mav-

# výzkum # TV # video # Nielsen Admosphere # VOD # předplatitel # SVOD # Atmedia Index

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.