Autor textu MediaGuru
Přestože většina Čechů nemá zkušenost s výkupem starého či
použitého nábytku, téměř 70 % respondentů by o této možnosti
uvažovalo, zjistil průzkum ResSolution Group.
Nejznámější i nejvyužívanější z obchodů a e-shopů s nábytkem je v Česku Ikea: 79 % Čechů ji zná a má zkušenosti s tamějším nákupem. Druhé místo patří dalšímu skandinávskému obchodu s nábytkem – Jysku, který zná a už zde nakoupilo 71 % lidí. Třetí Sconto se těší 51% znalosti a zároveň zkušenosti s nákupem. U všech dotazovaných obchodů s nábytkem se projevilo, že jsou ve větší míře známé ženám. Vyplývá to z průzkumu ResSolution Group pro MediaGuru.cz.
Menší i větší kusy nábytku Češi nejobvykleji nakupují (výhradně či více) v kamenných prodejnách. činí tak víc než polovina (52 %), přičemž další pětina (26 %) nakupuje v kamenné prodejně i na onlinu. Více než desetina nakupujících nábytku (13 %) upřednostňuje nákup online.
O nákupu konkrétního kusu nábytku nejčastěji u respondentů rozhoduje cena (85 % nakupujících ji uvedlo mezi třemi nejdůležitějšími faktory výběru). Na druhém místě se Češi rozhodují podle materiálu, ze kterého je nábytek vyroben (59 %), přičemž častěji na něj dbají muži než ženy. Třetí místo patří designu výrobku (53 %), který zase o něco spíše upřednostňují ženy.
Naprostá většina respondentů (77 %) nemá zkušenosti s výkupem ani koupí použitého nábytku. 11 % v minulosti využilo služby výkupu starého či použitého nábytku, přičemž tato tendence klesá s vyšším věkem respondentů. 14 % už v minulosti zakoupilo zrenovovaný, již použitý nábytek – opět k tomu mají větší tendenci spíše mladší ročníky.
O výkup starého či použitého nábytku však je mezi Čechy zájem: 68 % dotázaných uvedlo, že by o možnosti výkupu uvažovali (spíše + určitě ano), pokud by ji obchod či e-shop s nábytkem nabízel. O poznání častěji se tak vyjadřovaly ženy než muži a z věkových skupin tato možnost ve větší míře zajímá opět mladší ročníky.
Největší motivací, aby o výkupu starého nábytku uvažovali, by pro respondenty bylo zařízení odvozu starého nábytku ze strany obchodu zdarma, uvedlo ho 60 % těch, kteří zvážení takové možnosti u obchodu zcela nezavrhli. Finanční kompenzace v podobě hotovosti či peněz na účet jako podmínku zvažování výkupu nábytku uvedlo 51 % dotázaných. Na třetím místě by respondenti uvítali slevu na nový (stejný či podobný) kus nábytku v daném obchodě (47 %).
Pokud by respondenti pořizovali nábytek a obchod nabízel možnost nákupu zrenovovaného, již použitého nábytku, třetina by takový druh nábytku upřednostnila (6 % určitě, 28 % spíše). 45 % by naopak takovému nákupu přednost nedalo. 22 % se však neumělo u této otázky rozhodnout.
Pokud by respondenti nákup zrenovovaného/použitého nábytku upřednostnili, bylo by to nejčastěji z finančních důvodů, protože na nábytku chtějí ušetřit (56 %).
O průzkumu
-mav-
# výzkum # marketing # Ikea # Sconto # Jysk # nábytek # brand # znalost # Asko nábytek # výkup nábytku # renovace nábytku
Autor textu MediaGuru