Největší vydavatelé posilují své podíly na čtenářském trhu

Nejsilnějším vydavatelstvím podle počtu čtenářů zůstává stále Mafra před CNC a VLM. Vedoucí trojice v souhrnu svůj podíl meziročně zvýšila.

Po 13. února 2023 12:00 1 min Sdílet

# Tisk

/media/21901/casopisy_unie-vydavatelu_2

Fullscreen Sdílet

/media/21901/casopisy_unie-vydavatelu_2

Fullscreen Sdílet

Největší tuzemští vydavatelé tištěných titulů posilují svůj podíl na čtenářském trhu, a to i přesto, že v meziročním srovnání jejich dosah z pohledu počtu oslovených čtenářů stagnuje nebo je i mírně nižší. Zvyšující se koncentrace trhu ale vede ke zvyšování jejich podílů. Nová data přináší výzkum čtenosti Media projekt za loňský rok (období 1Q-4Q/2022).   

Nejsilnějším z pohledu čtenářského zásahu zůstává nadále skupina Mafra, která svými tituly oslovi 3,17 mil. čtenářů, což představuje podíl ve výši 26,6 %. Nad úrovní tří milionů čtenářů se také drží druhý v pořadí Czech News Center (CNC) s dosahem 3,01 mil. a podílem 25,3 %. Třetí nejsilnější Vltava Labe Media oslovuje 2,5 mil. čtenářů při podílu 21,4 %. S odstupem pak v první pětici následují Burda International CZ a Extra Publishing

Typ zobrazení

Vydavatelské skupiny podle čtenosti (tis. osob)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
Mafra 3168
CNC 3010
VLM 2541
Burda 706
Extra Publishing 522
Borgis 472
RF Hobby 466
Economia 361
Business Media CZ 300

      Zdroj: Media projekt, 1Q/2022-4Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Typ zobrazení

      Podíl vydavatelských skupin na čtenosti (%)

      Fullscreen Sdílet

        Hodnota
      Mafra 26.6
      CNC 25.3
      VLM 21.4
      Burda 5.9
      Extra Publishing 4.4
      Borgis 4.0
      RF Hobby 3.9
      Economia 3.0
      Business Media CZ 2.5
      ostatní 2.9

        Zdroj: Media projekt, 1Q/2022-4Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

        Připomínáme, že výzkum čtenosti Media projekt obsahuje data jen za vydavatelské skupiny, které jsou součástí výzkumu a za oděr dat tak platí. Pozici jednotlivých vydavatelů v celkovém výsledku může ovlivňovat i počet titulů, které jednotliví vydavatelé do výzkumu zařazují.

        -mav-

        # výzkum # tisk # Burda International CZ # Czech News Center # vydavatelství # Mafra # Vltava Labe Media # čtenost # Media projekt # Extra Publishing # podíl na trhu

        Guru Weekly

        Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.