Nábytkářská značka Javorina prochází redesignem

Slovenská nábytkářská značka Javorina mění svou vizuální identitu, rovněž rozšiřuje portfolio o nové produktové řady.

St 5. června 2024 06:25 3 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/a5llweib/ci_javorina-new-logo

Fullscreen Sdílet

/media/a5llweib/ci_javorina-new-logo

Fullscreen Sdílet

Nábytkářská značka Javorina prochází redesignem – mění vizuální identitu, zavádí nový systém řízení výroby a připravuje se na expanzi či oslovení nových cílových skupin. Spolu s tím se proměňuje i strategická komunikace společnosti, která se mnohem více zaměřuje na online prostředí.

„Nový web přináší řadu nástrojů, jako například konfigurátory, 3D modely produktů a jejich zobrazení v rozšířené realitě, díky nimž si můžete ‚umístit‘ nábytek přímo k sobě domů. Cílem těchto funkcionalit je snaha umožnit zákazníkovi určitý komfort a pocit jistoty, který by ho přiblížil ke zkušenostem nákupu na showroomu,” říká o posunu v online prezentaci produktu i celé značky marketingový ředitel Tadeáš Bělík. 

Součástí redesignu je také rozšíření portfolia o nové produktové řady v rámci koncepce 360° domácnosti, kde nebude chybět domácí tělocvična nebo dětský pokoj. „Veškeré inovace s citlivostí soustředíme k potřebám zákazníka, který s námi a v souladu s přírodou tvoří budoucnost naplněného domova,” doplňuje Petr Rokůsek, majitel a CEO Javoriny.  

Nová tvář značky má v sobě snoubit jemnost a technologickou zručnost. „Hlavní výzvou bylo vtělit do nové identity emoci dubového dřeva a posunout ji do kontextu technologických inovací, aniž bychom přišli o jeho laskavost a blízkost,” dodává vedoucí kreativy Kristýna Jankovcová. 

Zdrojem inspirace se stal samotný produkt. Na toto téma vznikl cyklus vizuálů od fotografa Salima Issy. 

Motiv zvlněného horizontu odkazující k tatranskému podhůří se propisuje do klíčových grafických prvků. Tenká organická linka symbolizuje historickou kontinuitu a lehkost designu napojeného na dech přírody. Autorkou koncepce je grafická designérka Anna Issa Šotolová, která vtiskla novou podobu firemnímu logu s hravou sofistikovanou typografii. Společně s grafickým studiem Ginger&Fred stojí také za designem nového webu, který vznikal ve spolupráci s agenturou UI42.

Nové logo se soustředí na samotný název značky v provedení písma BC Figural Grand ze 40. let 20. stol. Autorem fontu je Oldřich Menhart, který se mimo jiné věnoval tvorbě dřevorytů. Zkušenost s materiálem se promítla do křivek každého písmena a stala se zdrojem jemných nepravidelností, které propůjčují fontu životnost a řemeslný odkaz.

Doplňkovým fontem se stal Atyp od současného typografa Tomáše Brousila. Čistá geometrie a technický charakter v dialogu s historickým Figuralem odráží sbližování tradice a inovace, které zrcadlí proměnu značky.

/media/auobpjbi/ci_javorina-fonts

Fullscreen Sdílet

-stk-

# logo # vizuální identita # redesign # Salim Issa # Javorina # Ginger&Fred # UI42 # Anna Issa Šotolová

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.