Na českém Instagramu stále vede Leoš Mareš

V první trojici letošního žebříčku influencerů na Instagramu figurují Leoš Mareš, Jan Dragunov Podraný a Anna Šulcová. 

St 16. dubna 2025 14:50 2 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/3151/leoš-mareš-foto

Fullscreen Sdílet

/media/3151/leoš-mareš-foto

Fullscreen Sdílet

Aktuálnímu žebříčku 30 nejsledovanějších českých osobností Instagramu, který podle počtu sledujících a míry jejich zapojení sestavuje agentura LCG New Media, vévodí opět Leoš Mareš (@leosmares). Na druhé příčce je Jan Dragunov Podraný (@dragunovjepan), třetici uzavírá Anna Šulcová (@anasulcova). 

Ačkoli tito influenceři mají miliony sledujících, jejich engagement rate není vždy vysoký. Například Leoš Mareš disponující 1,2 miliony sledujícími, vykazuje engagement rate pouze 0,80 %, to naznačuje, že interakce s publikem nejsou tak silné, i přes jeho velkou fanouškovskou základnu. Naopak Dominique Alagia, která má 465 tisíc sledujících, dosahuje engagement rate 9,8 %, což dokládá, že její tzv. followers jsou daleko angažovanější. Tento rozdíl ukazuje, jak důležité je pro značky hodnotit nejen počet sledujících, ale i úroveň zapojení jejich publika.

Vedle známých jmen v žebříčku, stojí za zmínku i nové tváře influencer scény, kteří si získávají stále větší pozornost. Patří mezi ně například @martin_mikyska, který extrémně vyrostl po své účasti v reality show Survivor nebo již zmiňovaná @domialagia nebo @gabrielagasparova_official, kteří sice mají menší počet sledujících než zavedené hvězdy, ale jejich engagement rate je výrazně vyšší. I tvůrci s menší komunitou tak mohou mít silný vliv, pokud dokážou vytvořit autentické spojení se svými fanoušky.

/media/s3yppg0d/2025_lcg-nm_zebricek-influenceru

Fullscreen Sdílet

Nejúčinnější influencer marketing dnes kombinuje velké tvůrce s obrovským dosahem i menší influencery s vysokým engagementem, kteří mají často užší, ale loajální komunitu. „Kombinace spolupráce s většími i menšími influencery se nám v kampaních dlouhodobě osvědčuje. Zatímco známá jména nám pomáhají dosahovat masivnějšího zásahu, menší tvůrci přinášejí větší množství kvalitního obsahu, který je možný využít v kampani. Často také dokáží lépe komunikovat s cílovou skupinou. Tímto způsobem dokážeme v kampani propojit masový zásah s autentickým zásahem do komunity a vytvořit tak vyváženou a efektivní strategii,“ vysvětluje Pavlína Pospíšilová, Head of Project Management v agenturče LCG New Media.

-stk- 

# Instagram # influencer # Leoš Mareš # influencer marketing # Anna Šulcová # LCG New Media # Dominique Alagia # Jan Dragunov Podraný

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.