Michael Kors, Versace či Jimmy Choo zavřou na 170 obchodů

Skupina Capri, vlastnící značky Michael Kors, Versace či Jimmy Choo, se obává výrazného propadu prodejů. Během dvou let plánuje uzavřít na 170 prodejen.

Čt 9. července 2020 08:45 2 min Sdílet

# Aktuality # Retail

/media/13364/michaelkors_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/13364/michaelkors_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Americká luxusní skupina Capri, do jejíhož portfolia patří značky Jimmy Choo, Michael Kors nebo Versace, počítá s výrazným až 70% propadem svých prodejů.  Z tohoto důvodu chce během dvou následujících let zavřít 170 svých obchodů po světě.

Svůj finanční rok uzavřela Capri 28. března. Poslední čtvrtletí zaznamenala propad prodejů o 11,3 %, loňský zisk 19 mil. dolarů se propadl do ztráty ve výši 551 mil. dolarů. Nejhůře byla zasažena značka Jimmy Choo, jejíž prodeje spadly o 23 %. V případě brandu Michael Kors, který se se snižujícími prodeji potýká už delší dobu, poklesly o 18,4 %.

Nicméně to nejhorší má podle skupiny teprve přijít, do konce června očekává již zmíněný 70% propad. I když se prodeje ve znovuotevřených obchodech patřící skupině vrátil na úroveň 50 % až 75 % loňského roku, ztráta je generována zejména v obchodních domech v Číně.

Úspornými opatřeními, mimo jiné uzavřením 170 obchodů, chce Capri ušetřit v novém finančním roce na 150 mil. dolarů. Cílem je se dostat do zisku v prvním pololetí příštího roku.

Pandemie koronaviru se na luxusním módním průmyslu značně podepsala. Podle předpovědi společnosti Bain & Company bude návrat k předpandemickým hodnotám jen velmi pozvolný.

-stk-

# retail # koronavirus # kamenný obchod # Michael Kors # Jimmy Choo # Versace # Capri

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.