Autor textu MediaGuru
Ligová fotbalová asociace znovu ocenila kluby za práci se svými fanoušky.
Pošesté obhájil vítězství v anketě Cena Lukáše Přibyla fotbalový
klub AC Sparta Praha.
Cena Lukáše Přibyla, kterou Ligová fotbalová asociace (LFA) každý rok oceňuje kluby za činnost v oblasti marketingu, zůstane za sezonu 2023/24 v Praze. Vítězem hlavní kategorie ankety se v rámci nejvyšší soutěže stala pošesté v řadě Sparta. Mezi druholigisty posledního ročníku si vedla nejlépe Dukla. Cena za nejlepší přístup k fanouškům hostujících týmů podruhé za sebou patří Slavii.
„Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty,“ zhodnotil obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
Fotbalový klub AC Sparta Praha obhájil vítězství v anketě oceňující práci s fanoušky pošesté v řadě. Porota ocenila její kampaň „GEN ACS“, která zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Marketingová práce klubu je dlouhodobě konzistentní a na vysoké úrovni.
GEN ACS, zdroj: AC Sparta Praha
„Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezóny vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu,“ vyzdvihl jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje.
Právě SK Slavia Praha v hlasování obsadila podobně jako v předchozím ročníku druhé místo. Nejvyšší ocenění pak získala i v doprovodné kategorii, oceňující práci s hostujícími fanoušky.
Video: Zažij sílu Slavie, zdroj: SK Slavia Praha
Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž v hlavní anketě patří bronzová pozice. „Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších,“ dodal Daniel Hajný.
Video FC Hradec Králové k návratu na domácí stadion, zdroj: FC Hradec Králové
Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti digitálního marketingu, contentu, fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
V doprovodné kategorii digitálního marketingu zvítězila Sparta s projektem personalizovaného videa GEN ACS. V obsahové kategorii bodovalo mj. FC Slovácko s rozlučkovým videem Michala Kadlece.
Rozlučkové video Michala Kadlece, zdroj: FC Slovácko
V kategorii CSR aktivit byly oceněny kluby FC Zlín (prevence rakoviny prostaty a prsou), FK Teplice (charitativní den na Stínadlech) a SK Sigma Olomouc (podpora dárcovství krve).
V kategorii „Projekt" oslovily porotu projekty Bohemians Praha 1905 (jména na dresu), FC Hradec Králové (video Votroci sobě, viz výše) a FC Viktoria Plzeň (utkání svobody - odpolední předzápasový program ke květnovým oslavám osvobození).
Projekt #nadresu, zdroj: Bohemians Praha 1905
Z klubů druhé nejvyšší fotbalové ligy ocenila porota na prvním místě marketingovou práci FK Dukla Praha. Zaujalo mj. i video s „plukovníkem Radou", kterým klub slavil návrat Dukly mezi tuzemskou fotbalovou elitu.
Video: Úkol splněn!, zdroj: FK Dukla Praha
Hlavní anketa klubů nejvyšší soutěže:
Hlavní anketa klubů druhé nejvyšší soutěže:
Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži:
Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
Digital v druhé nejvyšší soutěži:
Content v druhé nejvyšší soutěži:
CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži:
Fan experience v druhé nejvyšší soutěži:
Projekt v druhé nejvyšší soutěži:
Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací (LFA) pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.
-mav-
# marketing # fotbal # fanoušek # AC Sparta Praha # sportovní marketing # Cena Lukáše Přibyla # SK Slavia Praha # FC Hradec Králové # FK Dukla Praha # fotbalový klub
Autor textu MediaGuru