Kinekus plánuje expanzi a propojení s prodejnami potravin CBA

Hobbymarkt Kinekus loni navýšil tržby o více než třetinu na 44 mil. Kč a letos roste o téměř 50 %. Plánuje expanzi do menších obcí a propojení s prodejnami potravin.

Čt 10. června 2021 07:10 2 min Sdílet

# Aktuality # Retail

/media/17127/kinekus_1

Fullscreen Sdílet

/media/17127/kinekus_1

Fullscreen Sdílet

Český franšízový hobbymarket Kinekus, který je součástí Družstva CBA, vloni zaznamenal výrazný nárůst tržeb. I přes koronavirová omezení obrat meziročně navýšil o 37,5 % na 44 mil. korun. Od ledna do konce dubna pak obrat dosáhl 15 mil. korun, oproti loňským 10,6 mil. korun je to navýšení o 46 %.

„Zajímavý pohled nabízí i počty zákazníků, například vloni v lednu jich bylo 6200, letos stejný měsíc pak 5700, přitom ale mírně narostly tržby. Je to dáno z velké části růstem nákupního košíku, vloni činil zhruba 340 korun, letos je to už 390 korun. Celkově se však počet zákazníků zvyšuje, například za duben jsme zaznamenali nárůst o 8,5 % na 13 900 nakupujících,“ říká Roman Mazák, předseda Družstva CBA.

Příznivé ekonomické výsledky plánuje CBA promítnout do dalšího rozvoje hobby sortimentu a chce expandovat i do menších obcí, kde by tento druh zboží propojil s klasickými prodejnami potravin. Kromě toho by prodejna Kinekusu v Šumperku měla do konce letošního roku rozšířit své prostory i o venkovní zónu s květinami a dalším zbožím, které je možné skladovat a prodávat venku. Díky tomu tak bude moci uvnitř prodejny vytvořit prostor pro následné rozšíření sortimentu.

Do budoucna plánuje Kinekus také větší synergii s prodejnami Družstva CBA. Již nyní tak například velká prodejna potravin v Hradci Králové využívá ve svém sortimentu část průmyslového zboží. CBA chce proto v tomto směru pokračovat i u dalších provozoven s větší nákupní plochou po celém Česku.

/media/17128/kinekus_2

Fullscreen Sdílet

Druhým velkým projektem je pak přímé propojení obou typů prodejen, které CBA plánuje v obci Mokrá-Horákov na jižní Moravě na rok 2023. „Bude se jednat o přestavbu staré prodejny potravin, vedle které vznikne i nová prodejna Kinekus. Oproti té v Šumperku bude menší, i tak ale bude mít prodejní plochu okolo 600 metrů čtverečních, což je na menší obec velmi slušné. Tímto krokem tak kromě okresních měst, kde náš koncept funguje, chceme vstoupit i na venkov. Pokud bude hobbymarket úspěšný i tam, určitě budeme expandovat i do dalších regionů,“ doplňuje Roman Mazák.

Kinekus je franšízový koncept pocházející ze Slovenska, oproti tamním 12 pobočkám se však ty české snaží sortiment přizpůsobit tuzemské klientele.

-zue-

# retail # hobby market # CBA CZ # Kinekus # malé a střední podniky

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.