Kempování vyznávají hlavně mladí, nejběžnější je stan

Alespoň někdy kempuje mírně nadpoloviční část tuzemské populace starší 15 let. Nejběžnější formou přenocování je stan, zjistil průzkum Ressolution Group a Nielsen.

So 26. srpna 2023 08:40 2 min Sdílet

# Výzkum

/media/25691/stan_camping_unsplash

Fullscreen Sdílet

/media/25691/stan_camping_unsplash

Fullscreen Sdílet

Kempingu se alespoň někdy věnuje mírně nadpoloviční část české internetové populace (51,5 %). O něco více vyznávají kempování muži (55 %) a především mladí lidé do 34 let (71 %). Dosažená úroveň vzdělání ani velikost místa bydliště, ze kterého respondenti pocházejí, nemá výraznější vliv. Ukazují to výsledky průzkumu, který pro MediaGru.cz zpracovaly agentury Ressolution Group a Nielsen na vzorku Českého národního panelu.

Z lidí, kteří jezdí kempovat, je nejoblíbenější variantou přenocování pod stanem (84 %) a potom v chatkách (66 %). Ke spánku pod širým nebem se hlásí 37 %, v karavanu a v obytném autě pak přenocuje zhruba desetina lidí, kteří kempují. 

Typ zobrazení

Využíváte alespoň někdy k pobytu v přírodě některou z možností? (%)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
stan 83.9
hamaka 11.3
pod širákem 36.6
obytné auto 8.8
osobní automobil 40.9
karavan 11.5
chatka 65.8
jiný 1.4

      Zdroj: Ressolution Group, Nielsen, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec. Základ: Alespoň někdy jezdí kempovat, n = 542

      Z těch respondentů, kteří jezdí pod stan, jich většina (86 %) vlastní svůj. Naopak chatky si většina pronajímá (86 %), stejně tak si většina půjčuje nebo pronajímá karavan (65 %) i obytné auto (83 %). Pro kempování volí lidé nejčastěji místa v České republice (94 %) zejména v létě (96 %). Nejoblíbenější jsou krátkodobé pobyty v počtu dvou až tří dnů (53 %).  Hlavním důvodem pro kempování je bližší vztah k přírodě (51 %), forma relaxace (54 %) i zábavná činnost (56 %).

      Ti, co kempovat nejezdí, uvádějí jako nejčastější důvody, že mají rádi své pohodlí (49 %) a že nemají potřebné vybavení (36 %).

      O výzkumu

      • Metodika: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
      • Cílová skupina: Internetová populace starší 15 let
      • Terénní sběr dat proběhl v době od 13. 7. do 19. 7. 2023
      • Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 1048 respondentů
      • Realizátor: Ressolution Group, Nielsen

      -mav-

      # výzkum # léto # kemping # příroda # stanování

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.