Autor textu MediaGuru
Kreativním šéfem české značky Kara se stal designér Jan Černý. Prvním
jeho krokem je nové logo od Studia Najbrt.
Novým kreativním ředitelem značky Kara, jež se zaměřuje na výrobky z kůže a kožešin, se stal Jan Černý. Ve své pozici bude navrhovat kolekce a zároveň se starat o vizuální podobu kampaní a celkové směřování značky. Jeho prvním krokem je rebranding a představení nového minimalistického loga od Studia Najbrt.
„Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény. Zapadá dokonale do vize, kterou s Karou plánujeme. Chceme oslovit mladší publikum, více se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu,“ vysvětluje majitel firmy a CEO Michal Mička důvody, proč angažoval šestadvacetiletého Jana Černého, který na sebe upozornil svou výraznou pánskou streetovou módou. Jeho první, ještě studentská přehlídka, byla ovlivněna seriálem HBO Pustina. Předloni v kolekci Egotrip představil módní autobazar na Letenské pláni a loni péřové a džínové bundy inspirované grafikami a malbami Vladimíra Boudníka. Rovněž spoluvytvářel pánskou kolekci pro sezónu jaro/léto 2020 ve francouzském módním domě Louis Vuitton
Pro Jana Černého představuje Kara dlouholetou tradici a s padesátkou obchodů i velký prodejní zásah. „Můj vlastní brand je na rozdíl od Kary okrajovější, svými designy tak mohu nyní zasáhnout větší a rozmanitější publikum. Nastal ten správný čas na rebranding, a to i díky novému logu. Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažíme se o zajímavější focení a lokace. Chci z Kary vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct i světovou. Je to pro mě výzva,“ dodává.
Černého premiérová kolekce značky Kara bude představena na podzim 2020, už v létě však bude uvedena mini kolekce z řady doplňků. Kampaň na letošní jaro a léto se fotila ve španělské Málaze. Za objektivem stál český módní fotograf Benedikt Renč, který v kampani zachytil nomádskou atmosféru. „Jejím dominantním prvkem je ostře citrónová žlutá barva, která představuje symbol nové energie a síly. Nově se v kolekci pro Karu objevují typy oděvů, jako je trenčkot, křivák inspirovaný 80. léty nebo safari uniforma,“ popisuje společnost.
Společnost Kara Trutnov byla založena v roce 1948, nicméně tradice zpracování kožešin v Trutnově sahá až do 16. století. První továrna na výrobu kožešin zde vznikla kolem 40. let 20. století, jež se v roce 1955 připojila ke Kaře. Název Kara si firma vypůjčila od karakulské ovce, která poskytovala cennou a luxusní kožešinu zvanou perzián či astrachán. Po sametové revoluci v roce 1989 se tehdejší závod Kara rozpadl a vzniklo z něj několik samostatných částí. Před samotným krachem ji zachránil podnikatel Zdeněk Rinth. V květnu 2018 společnost koupil investor Michal Mička. V současné době má 50 prodejen po celé České republice a na Slovensku.
-stk-
# fashion # móda # logo # Jan Černý # Kara # Najbrt
Autor textu MediaGuru