Jaguar mění vizuální identitu, nechce „nic kopírovat“

Jaguar přichází s novou vizuální identitou, z loga mizí symbol jaguára ve skoku. 

St 20. listopadu 2024 10:15 3 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/ubsgccge/jaguar_newlogo

Fullscreen Sdílet

/media/ubsgccge/jaguar_newlogo

Fullscreen Sdílet

Automobilová značka Jaguar přichází se zcela novou vizuální identitu, v níž se vrací k étosu „Copy Nothing“, jehož kořeny sahají ke slovům jejího zakladatele, sira Williama Lyonse. Ze samotného loga mizí symbol jaguára ve skoku, zůstává však součástí identity. 

„Jaguar má své kořeny v originalitě. Sir William Lyons, náš zakladatel, věřil, že ‚Jaguar by neměl nic kopírovat‘. Naše vize Jaguaru dneška z této filozofie vychází. Nový Jaguar je značka postavená na Výjimečném modernismu. Je v každém ohledu nápaditá, odvážná a umělecká. Je jedinečná a neohrožená. Jedná se o nové pojetí, které zachycuje podstatu Jaguaru, vrací mu hodnoty, díky nimž byl kdysi tak oblíbený, ale zároveň ho činí relevantním pro současné publikum. Vytváříme Jaguar pro budoucnost a obnovujeme jeho status značky, která obohacuje životy našich klientů a komunity Jaguar,“ popsal její ředitel kreativity Gerry McGovern OBE

Nová identita značky pracuje se čtyřmi symboly. Prvním z nich je nový znak, podpis, v němž se prolínají velká a malá písmena. Podle automobilky svým geometrickým tvarem, symetrií a jednoduchostí oslavuje modernismus a má demonstrovat nečekané. 

Druhým znakem je přímočarost lineární grafiky, jež má vytvářet nezaměnitelnou přítomnost a podpořit okamžitě rozpoznatelný vzhled. Třetím znakem je využívání barev, zejména žluté, červené a modré, které jsou prezentovány s texturou nebo pohybem. A posledním jsou tzv. znaky tvůrců, skládajících se z přepracovaného jaguára ve skoku a monogramu, jenž vyjadřuje a označuje dokončené dílo. 

Nová vizuální identita značky Jaguar

Poprvé bude nová značka představena 2. prosince v rámci výstavy Miami Art Week, jenž má ukázat zájem automobilky o umělecké vyjádření ve všech jeho podobách.

„Abychom přivedli zpět celosvětově tolik uznávanou značku, museli jsme být odvážní. Jaguar byl vždy nejlepší, když se vzpíral konvencím. Tento étos je dnes patrný v naší nové identitě značky, kterou budeme dále odhalovat v následujících měsících. Jedná se o kompletní reset,“ uvedl Rawdon Glover, generální ředitel značky Jaguar.

Na sociálních sítích ale zatím nová podoba příliš úspěchů nenabrala a obecně vyvolává rozporuplné reakce. Výběr barev údajně není v souladu s tradiční luxusní image značky a nové logo je označováno za „příliš woke". Vyjádřil se k němu i Elon Musk, který se podivil nad tím, že ve spotu absentuje automobil. „Prodáváte auta?," ptal se.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Copy nothing. <a href="https://twitter.com/hashtag/Jaguar?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#Jaguar</a> <a href="https://t.co/BfVhc3l09B">pic.twitter.com/BfVhc3l09B</a></p>&mdash; Jaguar (@Jaguar) <a href="https://twitter.com/Jaguar/status/1858800846646948155?ref_src=twsrc%5Etfw">November 19, 2024</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Na druhou stranu je ale ceněna za originální kreativní přístup. „Všem těm specialistům na TV spoty, kteří se tu dovolávají produktu a konzistence brandu bych rád připomněl proměnu značky Apple a spot Riddleyho Scotta, 1984 – ani jedna jediná sekunda produktu – a přesto nastartoval zcela novou éru," napsal kreativec Jiří Langpaul.

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:share:7265361663120306176" height="984" width="504" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Embedded post"></iframe>

-stk-, -mav-

# automotive # logo # vizuální identita # Jaguar # identita # automobil

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.