Autor textu MediaGuru
Čisté investice do rozhlasové reklamy se v druhém letošním čtvrtletí
meziročně zvýšily o 6 %. Pro rádia jde o nejlepší druhý kvartál za
poslední roky.
Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly ve druhém čtvrtletí o šest procent na 599 milionů korun. Jde o nejlepší druhé čtvrtletí za poslední roky. Po silném roce 2023 rostla obě letošní čtvrtletí o víc než pět procent. Oznámili to zástupci rozhlasových stanic na setkání odborné veřejnosti při příležitosti zveřejnění nových dat poslechovosti rádií.
Růst rádia očekávají i ve třetím čtvrtletí letošního roku. „Rádio je v rostoucím tempu už několikátý rok v řadě," sdělil za rozhlasové provozovatele Pavel Stejskal.
K rostoucím sektorům se ve druhém čtvrtletí zařadil segment výrobců stavebního materiálu, prodejců osobních aut, maloobchodních potravin, cestovního ruchu a mobilních operátorů. Naopak nižší byly investice v segmentech sportovních doplňků, vybavení do domácností nebo prodejců oděvů.
Hodnota | |
---|---|
2018 | 501 |
2019 | 512 |
2022 | 514 |
2023 | 566 |
2024 | 599 |
Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec
Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.
-mav-
# reklama # investice # rádio # SKMO
Autor textu MediaGuru