Investice do rádiové reklamy rostly i ve druhém čtvrtletí

Čisté investice do rozhlasové reklamy se v druhém letošním čtvrtletí meziročně zvýšily o 6 %. Pro rádia jde o nejlepší druhý kvartál za poslední roky.

Čt 8. srpna 2024 10:35 1 min Sdílet

# Aktuality # Rádio

/media/18246/penize-czk_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/18246/penize-czk_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly ve druhém čtvrtletí o šest procent na 599 milionů korun. Jde o nejlepší druhé čtvrtletí za poslední roky. Po silném roce 2023 rostla obě letošní čtvrtletí o víc než pět procent. Oznámili to zástupci rozhlasových stanic na setkání odborné veřejnosti při příležitosti zveřejnění nových dat poslechovosti rádií. 

Růst rádia očekávají i ve třetím čtvrtletí letošního roku. „Rádio je v rostoucím tempu už několikátý rok v řadě," sdělil za rozhlasové provozovatele Pavel Stejskal.

K rostoucím sektorům se ve druhém čtvrtletí zařadil segment výrobců stavebního materiálu, prodejců osobních aut, maloobchodních potravin, cestovního ruchu a mobilních operátorů. Naopak nižší byly investice v segmentech sportovních doplňků, vybavení do domácností nebo prodejců oděvů.

Typ zobrazení

Čisté investice do rozhlasové reklamy v Q2 (mil. Kč)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2018 501
2019 512
2022 514
2023 566
2024 599

      Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

      -mav-

      # reklama # investice # rádio # SKMO

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.