Autor textu MediaGuru
Celkové čisté investice do reklamy v rádiích překonaly v roce
2022 i objem z období před covidem, ukazují data zveřejněná
rozhlasovými vysílateli.
Rádiové reklamě se v loňském roce dařilo. Podle provozovatelů rádiového vysílání dosáhly čisté investice do rádiové reklamy na českém trhu v roce 2022 celkové výše 1,63 mld. Kč . Je to nejlepší výsledek od doby, kdy provozovatelé čisté investice zveřejňují – tedy od roku 2016. Zadavatelé využívali reklamu v rádiích i o něco více než v období před covidem (+1,3 %). Data byla zveřejněna na středečním setkání odborné veřejnost k výsledkům Radioprojektu. Nejvíce v roce 2022 rostly investice v segmentu maloobchodu potravin, e-shopů a financí. Klesaly v oblasti aut, stavebnictví a realit.
Hodnota | |
---|---|
2016 | 1502.3 |
2017 | 1529.4 |
2018 | 1574.2 |
2019 | 1608.0 |
2022 | 1628.4 |
Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec
V posledním loňském čtvrtletí představovaly investice do rádiové reklamy 530 mil. Kč a překročily tak úroveň investic v posledním kvartále z let 2016 až 2018. Ve srovnání s rokem 2019 dosáhly obdobné výše.
Pro letošní rok zatím provozovatelé registrují srovnatelný vývoj v prvním čtvrtletí jako v loňském roce. Výhled zveřejňují s určitou opatrností k celosvětové situaci a ekonomickému vývoji, věří ale, že úroveň investic do rádiové reklamy bude letos stejná jako loni.
Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.
-mav-
# reklama # Český rozhlas # investice # Radiohouse # rádio # Media Club # SKMO # čisté investice
Autor textu MediaGuru