Integrační centrum Praha ukazuje šíření předsudků

V nové kampani se Integrační centrum Praha zaměřuje na to, jak snadno se mezi lidmi šíří předsudky.

Ne 31. ledna 2021 09:15 2 min Sdílet

# Aktuality # Reklama

/media/15599/icp

Fullscreen Sdílet

/media/15599/icp

Fullscreen Sdílet

Integrační centrum Praha (ICP) spustilo novou kampaň, jejíž cílem je bojovat proti dezinformacím a předsudkům, šířících se vůči cizincům. V komunikaci využívá reklamních spotů, vizuálů i informačního webu. 

„Ve videích rozhodně nechceme nositele předsudků urážet. Smyslem je diváky inspirovat k tomu, aby si fakta ověřovali před tím, než napíší příspěvek na sociální sítě nebo přepošlou řetězový email,“ vysvětluje koordinátorka projektu Jekaterina Gazukina z ICP.

„Nejenom viry přeskakují mezi lidmi. Chtěli jsme ukázat, že předsudky mohou snadno napadnout každého z nás. Je velmi snadné podlehnout těmto zjednodušujícím a zobecňujícím tvrzením, protože na nás zkrátka nekladou takové nároky jako ověřování reality. Proto jsme předsudky ztvárnili jako zlomyslné animované příšerky, které přeskakují mezi lidmi a mefistotelsky jim našeptávají svůj pohled na cizince,” doplňuje strategic planner a copywriter kampaně Jan Hlavín z agentury Goodkin, jež je autorem kreativy.

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/505297965" width="640" height="360" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/505297965">Předsudky se &scaron;&iacute;ř&iacute;: Kancel&aacute;ř</a> from <a href="https://vimeo.com/goodkin">Goodkin</a> on <a href=„https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/505296408" width="640" height="360" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/505296408">Předsudky se &scaron;&iacute;ř&iacute;: Hospoda</a> from <a href="https://vimeo.com/goodkin">Goodkin</a> on <a href=„https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/505293286" width="640" height="360" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/505293286">Předsudky se &scaron;&iacute;ř&iacute;: Domov důchodců</a> from <a href="https://vimeo.com/goodkin">Goodkin</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Kampaň, jež bude až do 7. března k vidění na internetu a v outdooru, obsahuje i edukativní linku se skutečnými faktografickými údaji o životě cizinců v České republice. Ta kromě informačních vizuálů obsahuje hlavně web atlaspredsudku.cz, který nabízí návštěvníkům možnost otestovat si svou „imunitu“ vůči dezinformacím, nahlédnout do galerie nejčastějších předsudků a získat ověřená fakta. Na kampaň následně naváže ve školním roce 2021/2022 speciálně vytvořené workshopy pro druhý stupeň základních škol a studenty středních škol.

O videoprodukci se postarala AZN kru. Na tvorbě se podíleli cizinci žijících v České republice, a to jak na přípravě konceptu, tak i na režii spotů, které se ujalo duo Novak & Nguyen. Mediální plánování a nákup zajišťuje Remmark. Kampaň i připravované workshopy jsou financovány Evropskou unií a Ministerstvem vnitra České republiky. 

-stk- 

# reklama # kampaň # dezinformace # Goodkin # Integrační centrum Praha # Remmark # předsudky # AZN kru # Novak & Nguyen

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.