Hybrid: HbbTV reklama letos rostla i v době po pandemii

Společnost Hybrid za letošní květen odbavila o 463 % více kampaní než minulý rok ve stejném období.

Út 23. června 2020 13:55 2 min Sdílet

# Aktuality # TV

/media/3202/hbbtv_primatv-front-masked

Fullscreen Sdílet

/media/3202/hbbtv_primatv-front-masked

Fullscreen Sdílet

Pandemie nového koornaviru negativně neovlivnila zájem o reklamu v HbbTV. Společnost Hybrid v úterý uvedla, že za měsíc květen 2020 odbavila o 463 % více kampaní než minulý rok ve stejném období. 

Reklamní formát switch-in, který se zobrazuje na největší obrazovce v domácnosti (interaktivní formát na televizní obrazovce s možností prokliku do aplikace zadavatele), v prvním měsíci covidového rozvolňování zaznamenal historicky nejvyšší počet odbavených impresí prostřednictvím reklamního systému Hybrid AD‘s. Jedním z nejčastějších sdělení bylo „Znovu otevíráme“. Tuto ad-hoc možnost využili zadavatelé v oblasti retailu, obchodních center, ale i například automotive a další.

Hybrid tak hlásí největší nárůst komerčních impresí od svého vzniku. V letošním květnu odbavila na českém trhu více než 33 milionů impresí (oproti tomu v květnu 2019 necelých 6 milionů impresí).

Za období leden-květen 2020 systém Hybrid AD’s odbavil více než 144 milionů impresí reklamního formátu switch-in (leden-květen 2019 přes 46 milionů impresí), což představuje nárůst o 211 %. Loni bylo odbaveno v prvních pěti měsících 30 % komerčních kampaní vs. 70 % selfových, v roce 2020 za stejné období činil poměr komerčních kampaní 88 % vs. 12 % self proma mediálních domu.

Nejlepší komerční kampaň dosáhla letos 15,61% proklikovosti (v roce 2019 měla nejlepší kampaň CTR 6,11%). Největší podíl na počtu odbavených impresí má televizní společnost FTV Prima.

„Zaznamenali jsme zvýšenou poptávku po reklamním formátu switch-in a to primárně díky jeho rychlému nasazení, které se v běžných případech dá zvládnout i v řádů několika hodin. Výhodou switch-inových formátů je také možnost geolokačního cílení,“ sdělil Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid, která provozuje reklamní systém Hybrid AD’s.

Podle statistik z reklamního systému Hybrid AD’s zasáhne switch-in neboli červené tlačítko více než 2,2 milionů unikátních diváků v České republice. Prostřednictvím funkce geotargeting lze oslovit diváky pouze na určitém území. Geolokačně lze cílit do 14 krajů, 96 okresů nebo 2 166 měst a vesnic.

Reklamní formáty HbbTV lze nakupovat přes obchodní zastoupení televizních stanic, ale také přes programatickou platformu R2B2 skrze Adform. Ty společně spustily programatický nákup v HbbTV v roce 2016.

-mav-

# reklama # HbbTV # Hybrid # Lukáš Hnilička. TV

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.