H&M uzavře příští rok 250 svých obchodů

Švédská módní skupina H&M plánuje příští rok uzavřít 250 ze svých více než pěti tisíc obchodů. Zaměřit se chce více na online prodej.

Pá 2. října 2020 07:45 2 min Sdílet

# Aktuality # Retail

/media/9981/h-m

Fullscreen Sdílet

/media/9981/h-m

Fullscreen Sdílet

Švédská módní skupina H&M oznámila, že v příštím roce plánuje uzavřít na 250 svých obchodů. Letos již svou síť, čítající přes 5000 poboček, zredukuje o 40 prodejen.

Zisk skupiny, do jejíhož portfolia patří značky H&M, COS, Arket, Weekday, Monki, Afound nebo & Other Stories, klesl za uplynulá tři čtvrtletí o více než polovinu. Prodeje ve třetím čtvrtletí se meziročně snížily o 16 %. Na vině je především pandemie koronaviru a s ní spojená jarní omezení ekonomiky, kdy bylo uzavřeno přibližně 80 % sítě H&M. V současnosti je stále uzavřeno 166 obchodů.

K uzavírce v příštím roce přistupuje H&M podle svých slov kvůli měnícímu se chování zákazníků. „Během pandemie začalo více zákazníků nakupovat online a dávají nám jasně najevo, že si cení pohodlného a inspirativního nákupního zážitku, při němž se kamenné obchody i online kanály vzájemně ovlivňují a prolínají,“ komentuje Helena Helmersson, CEO skupiny H&M s tím, že investice do rozvoje digitálního prodeje budou navýšeny.

H&M tak volí podobnou strategie jako konkurenční španělská skupina Inditex, do níž patří Zara, Bershka, Pull & Bear či Massimo Dutti. Ta se rozhodla uzavřít dokonce 1200 ze svých 7412 obchodů, a to především v Asii a Evropě. Do rozvoje e-commerce investuje téměř 72 miliard korun.

-stk-

# Inditex # fashion # móda # e-commerce # koronavirus # kamenný obchod # H&M # uzavření pobočky

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.