Průzkum: Dezinformacím o covidu věří 40 % online populace
Zhruba 40 % české internetové populace věří fámám a konspiracím
o pandemii koronaviru. Vyplývá to z průzkumu STEM.
Zhruba 40 % české internetové populace věří fámám a konspiracím
o pandemii koronaviru. Vyplývá to z průzkumu STEM.
Čínská sociální síť zpřísnila postoj vůči šíření pochybných
informací, přistupuje k předběžné opatrnosti.
V nové kampani se Integrační centrum Praha zaměřuje na to, jak snadno se
mezi lidmi šíří předsudky.
Jak se bude vyvíjet letošní rok pro komunikační byznys, záleží podle
Pavlíny Rieselové ze skupiny Ewing na investorském apetitu i průběhu
finanční recese.
Během pandemie se témata dezinformací posunula do osobní roviny. Firmy by
už před nimi neměly přivírat oči, upozorňuje Roman Číhalík ze
spolku Nelež.
Kampaň je odsouzena k neúspěchu, pokud se zaměří na vyvracení
dezinformací, píší ve svém textu Alexandra Alvarová, Štefan Sarvaš a
Tomáš Kolomazník.
S dezinformacemi o novém typu koronaviru se setkalo 60 % Čechů. Více než
polovina populace jim alespoň zpočátku uvěřila.
# Aktuality # Internet & Mobil
Facebook navázal pro svůj fact-checkingový program spoluprací s Demagog.cz.
V souvislosti s koronavirem se po internetu šíří značné množství
dezinformací. Významnou roli v tom hrají i známí lidé, ukazuje výzkum
Reuters Institute.
Art Directors Club ve svém projektu, v němž se vyjadřuje ke společenským
tématům, podporuje spolek Nelež, bojující proti dezinformacím.