Čtenost časopisů je příznivá, rostly tituly společenské či pro ženy

Nová data výzkumu čtenosti Media projekt potvrdila příznivý vývoj ve čtenosti časopisů. Oproti prvnímu pololetí si nejvíce polepšily vedle sportovních časopisů nejsilnější kategorie časopisů pro ženy a společenské.

St 10. listopadu 2021 15:30 1 min Sdílet

# Tisk

/media/18908/casopisy-cr

Fullscreen Sdílet

/media/18908/casopisy-cr

Fullscreen Sdílet

Počet čtenářů časopisů představoval ve druhém a třetím čtvrtletí 2021 celkem 6,8 mil. osob ve věku 12-79 let. Ukazují to data výzkumu čtenosti Media projektu za druhé a třetí čtvrtletí 2021. Je to srovnatelný výsledek jako ve stejném období o rok dříve. Čtenost časopisů na vydání zůstává na úrovni 58 % populace a meziročně se mírně zvýšila o jeden procentní bod, což představuje asi 55 tisíc čtenářů. 

Nejvyšší čtenost vykazují časopisy společenské, následují časopisy pro ženy a časopisy programové. Ve srovnání s prvním pololetím 2021 nejvíce vzrostla čtenost sportovních titulů (o 15 %), společenských titulů (o 7 %) a časopisů pro ženy (o necelých 7 %). V meziročním srovnání si polepšily téměř všechny skupiny časopisů, několik z nich i dvouciferně. Nejvyšší meziroční nárůsty si připsaly magazíny ekonomické, o informačních technologiích, o vaření, péči o zdraví, zahradě a hobby či křížovkářské magazíny.

Vývoj čtenosti jednotlivých časopisů v příslušných kategoriích uvádíme níže. Údaje jsou v počtu tisíců osob.

/media/18909/mp-23q2021

Fullscreen Sdílet

-mav-

# tisk # časopis # čtenost # magazín. Media projekt

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.