Autor textu MediaGuru
Nová data výzkumu čtenosti Media projekt potvrdila příznivý vývoj ve
čtenosti časopisů. Oproti prvnímu pololetí si nejvíce polepšily vedle
sportovních časopisů nejsilnější kategorie časopisů pro ženy a
společenské.
Počet čtenářů časopisů představoval ve druhém a třetím čtvrtletí 2021 celkem 6,8 mil. osob ve věku 12-79 let. Ukazují to data výzkumu čtenosti Media projektu za druhé a třetí čtvrtletí 2021. Je to srovnatelný výsledek jako ve stejném období o rok dříve. Čtenost časopisů na vydání zůstává na úrovni 58 % populace a meziročně se mírně zvýšila o jeden procentní bod, což představuje asi 55 tisíc čtenářů.
Nejvyšší čtenost vykazují časopisy společenské, následují časopisy pro ženy a časopisy programové. Ve srovnání s prvním pololetím 2021 nejvíce vzrostla čtenost sportovních titulů (o 15 %), společenských titulů (o 7 %) a časopisů pro ženy (o necelých 7 %). V meziročním srovnání si polepšily téměř všechny skupiny časopisů, několik z nich i dvouciferně. Nejvyšší meziroční nárůsty si připsaly magazíny ekonomické, o informačních technologiích, o vaření, péči o zdraví, zahradě a hobby či křížovkářské magazíny.
Vývoj čtenosti jednotlivých časopisů v příslušných kategoriích uvádíme níže. Údaje jsou v počtu tisíců osob.
-mav-
# tisk # časopis # čtenost # magazín. Media projekt
Autor textu MediaGuru