CNC podporuje jako první mediální dům spolek Nelež

CNC podpoří aktivity bojující proti reklamě na dezinformačních webech a edukaci v oblasti zodpovědného obsahu a zadávání reklamy.

Čt 16. prosince 2021 10:00 2 min Sdílet

# Aktuality # Internet & Mobil

/media/19362/cnc_ilustracni_3

Fullscreen Sdílet

/media/19362/cnc_ilustracni_3

Fullscreen Sdílet

Společnost Czech News Center (CNC) se stal partnerem spolku Nelež. Jako první tuzemský mediální dům podpoří aktivity bojující proti reklamě na dezinformačních webech a edukaci v oblasti zodpovědného obsahu a zadávání reklamy.

„Jako jeden z největších hráčů českého mediálního trhu musíme dbát na dodržování i uplatňování hodnot, které přímo souvisí s novinářskou činností. Každodenně vytváříme množství obsahu, a naší prioritou je jeho kvalita a správnost. Za jednu z těchto důležitých hodnot tak považujeme nastavení společenského dialogu v tématu odpovědnosti za produkovaný obsah. Protože se přesně o to iniciativa Nelež zasazuje, včetně edukace těch, kdo by odpovědnost měli uplatňovat, dává nám maximální smysl se v této snaze spojit,”  uvedl jeden z šéfů Czech News Center Juraj Felix.

Spolek Nelež vznikl na začátku roku 2020. Iniciativa upozorňuje zadavatele na škodlivost jejich reklamy na dezinformačních webech. Aktuálně označuje za dezinformační, tedy záměrně manipulativní a lživé weby, 21 českých online periodik. Kromě jejich seznamu, který vytváří, autoři spolku na základě několika mechanik, vzdělává firmy a agentury, jak na takových webech neinzerovat, případně na nich blokovat zobrazování své reklamy. Mezi inzerenty a podporovateli, kteří se už k myšlence oficiálně přidali, je dnes 193 státních i soukromých, lokálních i mezinárodních firem, tvůrců reklam, agentur nebo asociací.

-mav-

# Czech News Center # Nelež # dezinformace # samoregulace # odpovědnost

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.