Autor textu MediaGuru
Česká basketbalová federace představila novou značku CZ Basketball. Autorem
je grafické studio Dynamo.
Na závěr slavnostního galavečera Basketbalista roku představila Česká basketbalová federace novou značku CZ Basketball. Jejím cílem je nejen komunikačně sjednotit celý český basketbal, a především podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry. V neposlední řadě chce k basketbalu přitáhnout další fanoušky i mládež. Autorem je grafické studio Dynamo, na přípravě se podílela také agentura Raul.
„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli. Dnešek vnímáme jako šanci změnit vnímání basketbalu jak u široké veřejnosti, tak i u nás samých," uvedl k nové identitě předseda České basketbalové federace Miroslav Jansta.
Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou, tedy zásadní moment hry a cíl každého basketbalisty. V logu je možné rovněž vidět prstenec „planety basketbal“.
Národní barvy českého basketbalu tvoří oranžová spolu s modrou a bílou. Přívlastek „český“, v posledních letech používaný u většiny národních sportovních organizací, nahrazuje varianta CZ Basketball. Prolínání češtiny a angličtiny má posílit souvislost s mezinárodním basketbalovým prostředím a také přispět ke snadnější komunikaci na webu a sociálních sítích.
„Nová vizuální identita je založená na kombinaci několika prvků. Kromě samotného loga, které je zároveň internetovou doménou, je to typická práce se vzorem, barvami a siluetami nebo fotografiemi hráčů a hráček. To vše drží pohromadě velmi dynamická typografie, která umožňuje kouzlit se sdělením a vizuály podobně jako ti nejlepší hráči kouzlí s míčem na palubovce. Ostatně i samotný symbol míče občas překvapí nějakou grafickou fintou,“ popsal šéfgrafik studia Dynamo Jan Šlégr.
V nové vizuální identitě byla spuštěna i speciální stránka na adrese cz.basketball, kde jsou uvedeny hlavní důvody k přechodu na novou značku, videa nebo vizuální vývoj českého basketbalu. V průběhu září pak bude na této adrese spuštěn nový hlavní web českého basketbalu.
V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou z vizuální identity CZ Basketball vycházet a postupně sjednotí celý basketbal. Změna tak čeká nejen obě nejvyšší basketbalové soutěže Kooperativa NBL a Renomia ŽBL, ale i basketbal 3x3 či minibasketbal.
Další novinkou je lifestylová značka CZ BSKT, jež je určena především široké veřejnosti a fanouškům českého basketbalu. Projeví se například na merchandisingu – první kousky z nové kolekce je možné zakoupit již ve fanshopu.
-stk-
# logo # vizuální identita # basketbal # Česká basketbalová federace # CZ Basketball # Dynamo # Raul # nová značka
Autor textu MediaGuru