Autor textu MediaGuru
Česká značka barefoot značka Ahinsa expanduje do zahraničí, jako první
zemi zvolila Německo.
Jako první zahraniční trh pro expanzi si Ahinsa shoes, veganská obuv navržená fyzioterapeuty, vybrala Německo. Česká značka, která si zakládá na udržitelnosti a etické výrobě, vstupuje k západním sousedům s plně lokalizovaným e-shopem Ahinsashoes.de. Vizí do budoucna je také kamenná prodejna v Berlíně.
Ručně šité boty stabilně rostou o 20 % ročně a loni atakovala hranici obratu 60 milionů korun. Expanze do Německa představuje pro českou značku investici v řádu pěti milionů korun, přičemž podle predikcí by již v rozmezí jednoho a půl roku mělo dojít ke generování čistého zisku. Plně lokalizovaný internetový obchod Ahinsashoes.de včetně místní zákaznické podpory v německém jazyce se spustil v prvním kvartále roku. Zboží na západní trh bude putovat ze skladů v Česku.
Vstupu na nový trh je zapotřebí uzpůsobit také výrobní kapacity ševcovské dílny, která ručně šije v Chorvatsku. „Kvalita je pro nás zásadní kritérium a abychom ji mohli dodržet, nemůže být změna v produkci skoková. Výroba si žádá svůj čas, stejně tak inovace v podobě nových materiálů, kterými průběžně zlepšujeme vlastnosti bot,“ vysvětluje Lukáš Klimpera, fyzioterapeut a zakladatel Ahinsa shoes. Takovými materiály jsou například pružný Technogel změkčující došlapy, jablečná kůže Mabel tvořená ze slupek nebo podrážky Vibram.
Německý trh barefoot a veganské obuvi je 13krát větší než v Česku, což také v přepočtu na obyvatele představuje o polovinu větší poptávku než u nás. „V Německu je zájem o barefoot a veganskou obuv ohromný a stále roste. Abychom uspokojili poptávku a udrželi vysokou kvalitu produkce, zvolili jsme cestu pozvolné expanze. Po zkušebním provozu od závěru loňského roku nyní naplno spouštíme prodej a letos aspirujeme na více než 2500 prodaných párů bot,“ upřesňuje Lukáš Klimpera.
V kontextu globálního působení by měl německý odbyt v horizontu dvou let zaujmout přibližně 30% podíl, přičemž nyní tvoří 14 % tržeb. „Mezi spotřebiteli z Německa také silněji rezonuje výraz ,veganská obuv‘. Důraz na veganství a etickou výrobu prostupuje Ahinsa shoes už od začátku. Ostatně veškerá produkce je zcela veganská,“ dodává Klimpera.
Ahinsa shoes skrze globální e-shop již prodává do celého světa, kde loni vzrostl počet nových zákazníků o necelých 80 %. V Česku se přitom jejich počet zvýšil o více než polovinu. Německo se nyní staví na druhé místo za USA, první trojici pak uzavírá Velká Británie. „K západním sousedům jsme již úspěšně prodávali zatím bez systematické snahy o expanzi. Tamější spotřebitelé totiž sami organicky vyhledávají zdravou obuv. Nyní v Německu chceme upevnit své postavení a jít zákazníkům naproti,“ říká Lukáš Klimpera.
Poté, co se Ahinsa etabluje v online prostředí, chce otevřít i kamennou prodejnu v Berlíně. Jednalo by se celkově teprve o druhou pobočku, první sídlí na pražských Vinohradech, jež od září do konce roku zaznamenala v meziročním období nárůst o 11 %. Zatím mohou němečtí obyvatelé vyzkoušet zdravou obuv v partnerských prodejnách v severní polovině země (Drážďany, Berlín, Rostock a Erbach).
V Česku firma dodává rovněž do 10 partnerských prodejen, přičemž obrat zde se zvýšil o čtvrtinu. Dohromady se v uplynulém roce napříč trhy a prodejními kanály prodalo přes 21 tisíc párů zdravých bot.
-stk-
# obuv # expanze # zahraniční expanze # Německo # barefoot boty # Ahinsa # Ahinsa shoes # veganské boty
Autor textu MediaGuru