Češi utrácejí za luxusní zážitky více než kdy dřív

Největším trendem jsou mezi českými spotřebiteli wellness resorty, ukazují data společnosti Mastercard. 

Čt 13. března 2025 07:10 2 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/0ptjvkr4/wellness_resort_freepik

Fullscreen Sdílet

/media/0ptjvkr4/wellness_resort_freepik

Fullscreen Sdílet

Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nová data Institutu pro ekonomiku (Mastercard Economics Institute, MEI) společnosti Mastercard ukazují, že výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu.

Podle MEI Češi stále častěji investují do péče o sebe, přičemž se zvyšuje podíl výdajů na exkluzivní wellness a prémiové fitness služby. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Naopak prémiová fitness centra zaznamenávají vrchol v zimních měsících s 32 procenty ročních výdajů, zatímco na jaře je to pouze 22 procent. Tento trend je součástí širšího posunu ve spotřebitelském chování, kdy lidé dávají přednost smysluplným a unikátním zážitkům před materiálními statky.

/media/v4nn5xid/mastercard_luxuryexperience

Fullscreen Sdílet

Víc informací o aktuální studii Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard najdete zde.

-stk- 

# Mastercard # fitness # wellness # péče o sebe # Institut pro ekonomiku # Mastercard Economics Institute # luxusní zážitek # wellness resort

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.