Časopisy o módě a kráse oslovují čtenářky napříč věkem

Časopisy o módě a kráse oslovují čtenářky napříč jednotlivými věkovými segmenty, ukazují data z výzkumu Media projekt.

St 8. července 2020 07:30 2 min Sdílet

# Tisk # Výzkum

/media/13331/modni-casopisy_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/13331/modni-casopisy_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Glossy měsíčníky zaměřené na módu a krásu jsou pro inzertní zadavatele atraktivní nejen pro své téma, ale především pro cílovou skupinu, kterou dokážou zasáhnout. Čtenářkami těchto magazínů jsou zejména ženy (index 168) ve věku od 25 do 49 let (index 191) s vyšším socioekonomickým statusem AB (index 263). Pro tuto skupinu bonitních žen jsou nejvíce afinitní časopisy Elle (index 355) a Marie Claire (index 352). Ukazují to data výzkumu čtenosti Media projektu.

/media/13332/afinita

Fullscreen Sdílet

Parametr věku pomyslně rozděluje tuto skupinu na dvě části – časopisy pro mladé čtenářky (Cosmopolitan, Joy a Vogue) a zralé ženy (Elle, Harper´s Bazaar a Marie Claire). Průměrný věk čtenářek je zde 34 let.

/media/13333/vek

Fullscreen Sdílet

Segmentace titulů dle věku je ovlivněna různým zastoupením čtenářek v nejmladší věkové kategorii 12–19 let. Nejpočetnější jsou čtenářky z této kohorty u magazínu Vogue, kde tvoří prakticky polovinu všech čtenářek (47 %, index 580). Podobně významně jsou zastoupeny u měsíčníku Joy (38 %, index 470). V případě časopisů Harper´s Bazaar a Elle jde asi o pětinu čtenářek (index 231, resp. 219).

/media/13334/vek_2

Fullscreen Sdílet

„Koupě lifestylových časopisů čtenářkami má často aspirativní charakter, proto je třeba pečlivě analyzovat cílovou skupinu konkrétního magazínu, aby bylo zřejmé, koho svou inzercí klient zasáhne,“ říká obchodní ředitel vydavatelství Burda Vít Fiala

-mav-

# móda # tisk # Vít Fiala # časopis # Elle # Vogue # Marie Claire # magazín # lifestyle # afinita # inspirace # Joy # Harper's Bazaar

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.