Až 68 % Čechů se při online nákupu setkává s problémy

Počet online nakupujících roste v České republice rychleji než v zahraničí, nicméně většina z nich se setkává s problémy.

Čt 11. listopadu 2021 12:00 2 min Sdílet

# Retail # Výzkum

/media/12207/ecommerce

Fullscreen Sdílet

/media/12207/ecommerce

Fullscreen Sdílet

E-commerce se v době pandemie daří. Lidé začali více než dřív spoléhat na nákupy na internetu, a v České republice dokonce více než v zahraničí. Podle výzkumu agentury Ipsos v Evropě nakupuje online 71 %, zato v České republice 93 %, na Slovensku 91 %. Nicméně i tak se spotřebitelé potýkají s problémy. 

Na českém a slovenském trhu se nakupování online těší vysoké důvěře ze strany spotřebitelů. Tuzemským e-shopům důvěřuje 88 % Čechů, na Slovensku je to 83 %. Nejčastěji lidé nakupují přes internet hry, hračky a domácí elektroniku, nejméně stále potraviny. Generace Z výrazně více nakupuje online módu.

/media/18916/ipsos_vyzkum_kanalynakupy

Fullscreen Sdílet

I přes vysoký počet online nakupujících se až 68 % spotřebitelů setkalo při nákupu s problémy. Jedná se zejména o problémy s doručováním (25 %), nedostupností položek (16 %) či přehnanou komunikací se zákazníky (14 %).

/media/18917/ipsos_vyzkum_problemynakupovani

Fullscreen Sdílet

Z tohoto důvodu je důležité zamyslet se komplexně nad zákaznickou cestou, na níž je nutné provázat důsledně všechny online a offline kanály a nabídnout  zákazníkům komplexní a personalizovanou zákaznickou zkušenost. Nutné je jednak identifikovat správně potřeby nakupujících i jejich motivaci a očekávání. Dále na základě jejich chování inovovat a přinášet relevantní služby, komunikovat ve vhodných kanálech a optimalizovat online kanály tak, aby zákazníkům vyhovovaly.

-stk- 

# e-shop # výzkum # research # e-commerce # online # Ipsos # nakupování

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.