Autor textu MediaGuru
Atmedia si letos připomíná 15 let své existence. Podíl na trhu i počet
zastupovaných stanic má dnes dvojnásobně vyšší než na svém začátku.
Mediální zastupitelství Atmedia zdvojnásobilo za dobu své existence počet zastupovaných stanic i podíl na trhu. V roce 2009 Atmedia obchodně zastupovala 12 měřených tematických TV stanic, dnes jich má v portfoliu 24. S některými z nich přitom spolupracuje od svého založení. Jde například o AMC Networks nebo The Walt Disney Company. „V průběhu let jsme do portfolia zařazovali nové a nové kanály, nejen placené, ale také volně šířené,“ popisuje Michaela Suráková, managing directorka Atmedia. Největší zastoupení v portfoliu Atmedia mají filmové a seriálové televizní stanice následované dokumentárními, sportovními nebo dětskými kanály.
Většinu portfolia společnosti tvoří lokalizované televizní stanice nadnárodních televizních skupin, které potřebují partnera, jenž by jim pomohl nejen s prodejem reklamního prostoru, ale také s orientací na českém TV trhu.
Vedle dvojnásobného nárůstu počtu zastupovaných tematických TV stanic se Atmedia podařilo také více než dvojnásobně navýšit svůj podíl na sledovanosti. Zatímco v roce 2010 měly tematické TV stanice Atmedia 2,6% podíl na sledovanosti v CS 15–69 let, v letošním roce je to 5,8 %. Společně měsíčně osloví 5,4 milionu televizních diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním tráví v průměru 1 hodinu a 12 minut denně.
V roce 2010 představila Atmedia způsob prodeje reklamního prostoru formou balíčků tematických TV stanic. Zadavatelům tak nabídla možnost oslovit různé cílové skupiny diváků.
České televizní stanice
Warner Bros. Discovery
AMC Networks
Canal+
The Walt Disney Company
Antenna Group
Skupina Joj
Atmedia vstoupila na český trh v roce 2008 jako mediální zastupitelství tematických televizních stanic. V roce 2009 se zapojila do oficiálního elektronického měření TV sledovanosti a začala prodávat reklamní prostor na oficiální TV měnu – GRP.
„V té době byly v měření TV sledovanosti jednotky televizních stanic, především velkých komerčních TV skupin. Naším vstupem na český trh jsme cestu k reklamním investicím ze strany zadavatelů reklamy otevřeli také menším stanicím, především těm placeným,“ uvedla Michaela Suráková. „V začátcích s námi spolupracovala pouze pětina zadavatelů TV reklamy. Dnes jsme součástí dvou třetin všech reklamních kampaní a tematické TV stanice z našeho portfolia jsou standardní součástí mediamixu zadavatelů TV reklamy,“ popisuje dále Suráková. Dodává, že za posledních 15 let Atmedia odvysílala přes 30 milionů TV spotů a natočila okolo 800 tisíc GRPů.
15-69 (shr %) | |
Seznam.cz TV | 1,59 |
JOJ Family | 0,89 |
FilmBox | 0,53 |
CS Film | 0,30 |
AMC | 0,28 |
Film+ | 0,27 |
Eurosport1 | 0,26 |
CS Mystery | 0,26 |
JOJ Cinema | 0,18 |
National Geographic | 0,18 |
Zdroj: ATO-Nielsen, TV živě+TS0-3 ke dni 13.9. 2023, 1.1. - 12.9. 2023, 15-69, celý den
Stanice Atmedia je možné nakupovat přímo přes Atmedia nebo v balíčku v rámci nabídky zastupitelství Media Club. V současnosti Atmedia nabízí čtyři obchodní balíčky a prodává reklamní prostor na dvě cílové skupiny diváků – 15–69 a 4–14.
-mav-
# TV # share # Atmedia # Michaela Suráková # mediální zastupitelství
Autor textu MediaGuru