Zvyky uživatelů na webu podle Avenue A/Razorfish

Silicon Alley Insider nedávno publikoval výsledky průzkumu Avenue A/Razorfish. Průzkum, který pochází z června 2007 (odpovídalo 475 spotřebitelů) se zaměřil na chování “digitálních konzumentů”.

Út 11. prosince 2007 07:21 2 min Sdílet

# Internet & Mobil

Výsledky, které Henry Blodget publikoval, neberou ohled na demografii. Jak se tedy na webu chová “běžný” uživatel? Tady jsou výsledky podle agentury Avenue A/Razorfish.

Web

60% si perzonalizuje home page

53% sdílí bookmarky

56% používá RSS feedy

35% používá tag cloud

Téměř všichni čtou “nejpopulárnější” (nebo nejčastěji “emailované”) položky na stránkách

 

Video

67% pravidelně sleduje videa na YouTube apod.

95% shlédlo online videa během posledních 3 měsíců

49% nahrálo vlastní video na web během posledních 3 měsíců

85% shlédlo ukázku filmu online během posledních 3 měsíců

71% sledovalo TV show online během posledních 3 měsíců

 

Hudba, fotky, blogy

42% pravidelně kupuje hudbu online

41% používá stránky na sdílení fotek

70% čte pravidelně blogy

 

Použití internetu při výběru produktů

přes 92% používá web při rozhodování o koupi produktu

54% start their product research at a search engine

14% začíná na webech pro srovnávání cen

30% začíná na e-commerce webu nebo stránkách prodejce

55% se při výběru produktů řídí především podle uživatelských recenzí

21% vybírá podle odborných recenzí

Mezi nejdůležitější kritéria při výběru patří cena a reputace stránek (obojí 38%)

Mobilní telefony

32% používá mobil k poslechu hudby

24% používá mobil ke sledování videa

36% přes mobil sleduje zprávy

Pro social media a web 2.0 skeptiky může být docela překvapivé, že si 60% uživatelů perzonalizuje home page, 56% používá RSS feedy, 49% uživatelů za poslední 3 měsíce nahrálo vlastní video na web, nebo že 70% čte pravidelně blogy (29% denně a 41% dokonce píše blog, nebo na některý přispívá).

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.