YouTube se koupí sportovních práv přibližuje klasické televizi

Zakoupením vysílacích práv na americkou fotbalovou ligu NFL je videoserver YouTube zase blíž ke klasické televizi, píše Erika Luzsicza.

Po 23. ledna 2023 12:00 2 min Sdílet

# TV # Internet & Mobil

/media/17253/youtube_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/17253/youtube_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Kam se v letošním roce bude upínat pozornost na poli televizní zábavy? Od filmů ke sportu. Zatímco někteří streamovací giganti ztrácí dech, jeden z jejích největších konkurentů zdaleka neřekl poslední slovo. Tím je Youtube, který na přelomu roku koupil práva na americkou fotbalovou ligu NFL. Ta je i v našich končinách známá především svým grandiózním finále, které nabízí velkolepou podívanou světových hudebních zvěd a také drahými reklamními spoty.

Youtube za 14 miliard dolarů získal práva na vysílání nedělních zápasů po dobu sedmi let.  Suma je to horentní a v zámoří způsobila u nejednoho odborníka pozdvižené obočí s otázkou, zda se taková investice vyplatí, případně aspoň vrátí. Na rozdíl od Premier League nebo NHL nemá NFL sama o sobě tak velký mezinárodní zvuk a přesah.

Tento tah je ale zajímavý zejména z jiného pohledu, podle zahraničních odborníků se tímto způsobem online gigant přiblížil zas o krok blíže klasické televizi. Tam také byla doposud NFL vysílána. Sledovat NFL bude možné prostřednictvím Youtube TV a také na Primetime Channels, tedy služby agregující nabídku televizí a streamovacích služeb. Ta byla spuštěna teprve nedávno.

Pro Youtube a jeho matku Google je sportovní prémiový obsah důležitý hned z několika důvodů. Firma se díky tomu dostává do bližšího střetu s Applem a Amazonem. Obě společnosti už do práv na nejrůznější sportovní vysílání investovaly nemalé částky. Nutné dodat, že průkopník streamování Netflix zatím žádná sportovní práva nekoupil. Jeden z ředitelů firmy Ted Sarandos dokonce na nedávné konferenci UBM TMT prohlásil, že nevidí jasnou cestu k zisku skrze práva na prémiová sportovní utkání.

A v neposlední řadě se Youtube chlubí tím, že umožní větší interaktivitu se sportovními fanoušky. Ti totiž budou moci v návaznosti na NFL kanál vytvářet svůj vlastní obsah.

/media/13623/erika-luzsicza

Fullscreen Sdílet

# TV # streaming # YouTube # VOD # vysílací práva # NFL # konvergence

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.