Výzkum: Fotbal je ve sledovanosti v Česku za hokejem

Fotbal se v České republice drží na druhé příčce v oblíbenosti sledovaných sportů. Z klubů v povědomí veřejnosti dominuje AC Sparta Praha. 

Ne 15. června 2025 10:00 3 min Sdílet

# Marketing # Výzkum

/media/11543/fotbal_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/15872/sport_divaci-fotbal_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Fotbal, který je ve světě nejoblíbenějším sportem, se v Česku drží na druhé příčce, a to hned za ledním hokejem. Nejčastěji jej Češi sledují doma, poté na stadionech a v restauracích. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos, který realizovala pro pražský klub AS Sparta Praha

V domácím prostředí sleduje fotbal 68 % respondentů, zatímco na stadionech či v restauracích je to shodně 15 %. Popularita sledování fotbalu je o něco vyšší v Praze a Středočeském kraji, než je celorepublikový průměr. 

/media/xpmjwxvr/ipsos_sledovanifotbalu_kde

Fullscreen Sdílet

Z fotbalových utkání sledují Češi nejraději českou fotbalovou ligu, kterou preferuje téměř čtvrtina populace. Kolem desetiny dotázaných se radši podívají na zápasy zahraniční fotbalové ligy, 18 % sledují obě a 37 % žádné preference v tomto ohledu nemá. 

/media/vpkgvmp5/ipsos_sledovaniligy

Fullscreen Sdílet

Mezi fotbalovými kluby dominuje ve všech typech znalosti AC Sparta Praha. Jako první ji zmínila až polovina Čechů, spontánně ji zná 80 % populace, podpořeně 91 %. Na úrovni národní populace jí konkuruje jen SK Slavia Praha

/media/zu5nv0kk/ipsos_znalostfotbalovychklubu

Fullscreen Sdílet

Většina Čechů aktivně nefandí žádnému fotbalovému týmu, nicméně největší základnu fanoušků mají oba dva zmíněné pražské kluby – Sparta (14 %) a Slavia (13 %). Sparta je také označována za nejoblíbenější fotbalový klub, za níž v celonárodním srovnání následují Slavie a FC Baník Ostrava, v Praze a Středočeském kraji uzavírá první trojici Bohemians Praha 1905

„Sparta i Slavia mají jako dva nejsilnější kluby v České republice také největší celkový potenciál, což znamená největší podíl aktuálních fanoušků i potenciálních fanoušků, kteří by těmto klubům fandit zvažovali,“ říká Renata Novotná z agentury Ipsos a doplňuje: „Přesto mezi nimi vidíme velké rozdíly například na úrovni první spontánně zmíněné značky (Sparta 46 % vs. Slavia 15 %) nebo jako nezajímavějšího rivala – pro 48 % fanoušků je největší sportovní událost sezóny zápas jejich klubu se Spartou, oproti 34 % se Slavií.“

„Sparta není značka tenisek nebo nového telefonu, kterou po čase vyměníte. Lidé si k ní vytvářejí vztah na celý život – a my cítíme odpovědnost ten vztah nepodceňovat. Silná znalost a loajalita nám dávají velký potenciál, ale zároveň zvyšují očekávání. Naší snahou je, aby se fanoušci cítili součástí klubu, ať už chodí pravidelně na stadion, sledují Spartu v televizi, nebo jen drží palce na dálku,“ dodává Pavel Jína, tiskový mluvčí AC Sparta Praha. 

-stk- 

# výzkum # research # Ipsos # fotbal # AC Sparta Praha # FC Baník Ostrava # fanoušci # SK Slavia Praha # fotbalový klub # Bohemians Praha 1905

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.