Autor textu MediaGuru
O tom, že v USA probíhají volby, ví snad opravdu každý…
O jednotlivých součástí kampaní však jen málokdo.
Kromě toho, že se rozhoduje o hlavě světové velmoci, která leccos ovlivňuje také v mezinárodním měřítku, si tato událost zaslouží pozornost i z důvodu fascinující komunikace jednotlivých kandidátů na post šéfa bílého domu.
Poprvé v historii se setkáváme s masivním využitím internetu, který zvláště u Baracka Obamy otevřel dveře milionům příspěvků jeho příznivců. Využito bylo nejen video, sociální sítě, ale také nejrůznější portály, které jeho přívrženci využívali i na zasílání peněz na jeho prezidentskou kampaň.
Co stojí za úspěchem kampaně Obamy?
Zajímavá fakta o internetu a volbách 2008:
Nejvíce Američanů v historii, celých 46 % využilo k získání informací o prezidentských volbách a sdílení svých názorů a výzvě ostatních spoluobčanů právě internetu, emailu či mobilu.
- 40% Američanů se informovalo a sleduje události spojené s prezidentskými volbami pomocí internetu,
- 10% Američanů využívá sociální sítě k zapojení se do politického života a aktivit
- 23% Američanů je minimálně jednou za týden informováno emailem o podpoře svého kandidáta a aktivním zapojení do diskusí o kampani samotné
- celé 4% všech dospělých pravidelně posílá či dostává SMS o kampaních a dalších politických událostech,
- téměř jeden z deseti uživatelů internetu poslal svému kandidátovi prostřednictvím internetu peníze
Autor textu MediaGuru