Autor textu MediaGuru
V roce 2011 posílila na televizním trhu ve srovnání s předcházejícím
rokem nejvíce skupina stanic TV Prima.
V souhrnném součtu si stanice TV Prima oproti předcházejícímu roku polepšily o 3 procentní body (+3,04). Primě k tomuto výsledku dopomohlo vylepšení pozice hlavního kanálu (dnes Prima family), zvýšení podílu Prima Cool i příchod nové stanice Prima Love.
Nejsilnější tuzemská televizní skupina TV Nova v loňském roce oproti roku 2010 poklesla v souhrnném součtu o 2 procentní body (-2,15). Důvodem bylo snížení podílu hlavního kanálu Novy, jenž ale částečně kompenzoval nárůst Novy Cinemy, který si oproti roku 2010 polepšil nejvíce ze všech stanic (+1,64).
Také souhrnný podíl stanic České televize se vloni ve srovnání s rokem 2010 snížil, a to o 1,21 procentního bodu. Na tomto výsledku se odrazil pokles podílu kanálů ČT1 a ČT2, zatímco stanice ČT24 i ČT4 svůj podíl vloni zvýšily.
Podíl nejsledovanější české televize TV Nova se v loňském roce v celodenní sledovanosti mezi diváky staršími 15 let snížil pod 30 % na 29,13 %. Nova přesto vloni zůstala lídrem trhu.
Hlavní kanál TV Prima se vloni dostal na pozici druhé nejsledovanější televize (podíl 17,91 %), čímž předběhl i ČT1 (15,91 %). Prvnímu kanálu ČT naopak podíl v loňském roce ve srovnání s předcházejícím rokem klesl.
Dařilo se všem menším stanicím s výjimkou ČT2, jejíž celoroční podíl spadl pod 4 %. Nova Cinema atakovala pětiprocentní hranici (4,84 %). Podíl TV Barrandov dosáhl 5,07 %, což ve srovnání s rokem 2010 znamenalo vylepšení o 0,85 procentního bodu, a k 5% úrovni se také přiblížil zpravodajský ČT24 (4,54 %). Ten si také připsal zajímavý nárůst (+1,13).
Ukázalo se, že v mladší cílové skupině diváků (15-54 let) se zvyšoval více podíl menším stanicím. Zatímco větší kanály si v této skupině diváků příliš nepolepšily (především Nova), většině menších stanic se podíl na sledovanosti zvýšil – zejména Nova Cinema o 1,9 procentního bodu a Prima Cool o 1,7 procentního bodu, čímž se v této skupině dostaly i před TV Barrandov.
To pak v celkovém podílu televizních provozovatelů znamená, že v mladší cílové skupině diváků vychází rozložení podílů výhodněji ve srovnání s podílem v širší divácké obci 15+ pro ostatní stanice, stanice zastupované společností Atmedia a TV Nova (i přes meziroční snížení).
V prime-time má v širší cílové skupině diváků starších 15 let oproti celodennímu podílu vyšší podíl skupina Nova, která ho získává na úkor ostatních stanic a stanic Atmedia. Výraznější je pak podíl skupiny Nova v prime-time v mladší cílové skupině 15-54 let, přestože také ten se meziročně snížil.
Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch
-mav-
Autor textu MediaGuru